Archiv diskusních příspěvků - září 2012 (3)
21. 8. 2013
Re: Donez a Vs
Diskuse
Diskuse
Czech.Justice
17. 9. 2012 17:07
vždyt to mělo být do konce října
Odpovědět | Smazat | IP: 88.103.163.135 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
Sylva
17. 9. 2012 18:05
Jsem vyučená, mám maturitu, nižší VŠ - Bc., 5 rekvalifikací a bohužel věk 56 let, vyčerpané nějaké úspory. Poslední 1,5 roku ponižována na ÚP, strašena DONEZ a veřejnou službou - prací zadarmo když jsem si nesehnala placené zaměstnaní. Od ÚP žádné nabídky práce po dobu registrace. Už nemůžu ani vykonávat práci uklízečky - nemám například nějaké zdravotní omezení, které zaměstnavatel požaduje už v nabídce práce. Na pohovory mě nikdo nezve,....do důchodu daleko.
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Město Strakonice podporuje nucené práce
Diskuse
Diskuse
Kossuth
18. 9. 2012 07:05
Město Strakonice podporuje nucené práce
„Německý ústavní soud například zakázal bezplatnou práci pro trestně odsouzené s vysvětlením, že návrat do společnosti může být úspěšný pouze tehdy, pokud za odvedenou práci obdrží takovou odměnu“
„I v České republice se může stát, a také se děje, že v rámci veřejné služby jsou nezaměstnaní umisťovány do soukromých společností ve „veřejném zájmu“, který ale není nikde v zákoně definován.“
Zdroj: http://www.proalt.cz/?p=3798
„Německý ústavní soud například zakázal bezplatnou práci pro trestně odsouzené s vysvětlením, že návrat do společnosti může být úspěšný pouze tehdy, pokud za odvedenou práci obdrží takovou odměnu“
„I v České republice se může stát, a také se děje, že v rámci veřejné služby jsou nezaměstnaní umisťovány do soukromých společností ve „veřejném zájmu“, který ale není nikde v zákoně definován.“
Zdroj: http://www.proalt.cz/?p=3798
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Město Strakonice podporuje nucené práce
Diskuse
Diskuse
Jan
18. 9. 2012 11:44
Pěkný a pravdivý článek. I trestanci jsou na tom lépe.
Odpovědět | Smazat | IP: 109.80.57.93 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
Pravoman
18. 9. 2012 13:41
To jste měla velké štěstí, že Vás zaměstnavatel nechal dálkově vystudovat a pouštěl Vás do školy. Mne to odmítl úplně každý. Bc. se dnes říká nižší VŠ? To je nějaká novinka? No jeslti jste z malého města, tak to máte těžké.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.103.163.135 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
Anonym
18. 9. 2012 15:59
Jsem na tom podobně,mám, ale ČID, práci neseženu také, od UP se zastrašovat nenechte, není to Vaše vina, je zničený veškerý průmysl, ať lehký či těžký, je v likvidaci školství ,zdravotnictví, věda, technika, kultura, zemědělství a na jedno místo je 14 uchazečů. Kdo to nevidí, tak prostě nosí růžové brýle anebo je nějak retardovaný. Já jsem ÚP tímhle sdělením
,,potěšila,, a mám pokoj.Nenechte se šikanovat, oni to moc dobře vědí.Jediným východiskem je změna systému. Kapitalismus tu zničil vše co fungovalo.Vláda se nestará ,aby lidem zajistila práci už roku1989 a nestará se o nic viz metylalkoholová aféra, jen o své pěněženky.Moc jsem Vás nepotěšila, my nezaměstnaní jsme oběti kapitalismu a nezaměstnaní jsme nuceně.
,,potěšila,, a mám pokoj.Nenechte se šikanovat, oni to moc dobře vědí.Jediným východiskem je změna systému. Kapitalismus tu zničil vše co fungovalo.Vláda se nestará ,aby lidem zajistila práci už roku1989 a nestará se o nic viz metylalkoholová aféra, jen o své pěněženky.Moc jsem Vás nepotěšila, my nezaměstnaní jsme oběti kapitalismu a nezaměstnaní jsme nuceně.
Odpovědět | Smazat | IP: 212.20.98.26 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
Sylva
18. 9. 2012 17:59
Studovala jsem v rámci své dovolené. Zaměstnavateli nevadilo že si vybírám dovolenou po dnech nebo půldnech na zkoušky. Možná proto že jsem nechtěla dovolenou v celku několik dní. Svoji práci jsem si dělala průběžně, případně to šlo zůstat v práci někdy déle, nebo jsem chodila do práce o hodinu ráno dříve a potřebné si připravila než spolupracovníci přišli do práce. Bohužel to byla práce na dobu určitou a firma nepřeváděla téměř žádné zaměstnance na pracovní smlouvy na dobu neurčitou.
Společnost ve která jsem pracovala před tím zanikla.:(((
Společnost ve která jsem pracovala před tím zanikla.:(((
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
Sylva
18. 9. 2012 18:33
Nectěla jsem nějak hrotit situaci proti lidem co mají nějaké to zdravotní omezení. Pro ně je situace na pracovním trhu ještě složitější a je dobře že vznikají pracoví nabídky občas i pro ně. Spíše jsem chtěla vyjádřit skutečnost že pracovní místa skutečně v ČR nejsou a pracovníci na ÚP snad mají v popisu práce tuto skutečnost nevidět a podle toho i jednat s nezaměstnanými. Na těch úřadech se najdou i lidé kteří mají vůči nezaměstnaným i slušné chování ale práci nám nabídnout ani nemohou - když v regionu opravdu nejsou volná pracovní místa.
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Dalsi nesmyslnost v systemu UP
Diskuse
Diskuse
yxcv
19. 9. 2012 09:05
Dalsi nesmyslnost v systemu UP: Pri vyplnovani formulare pri prijeti na UP potvrzujete souhlas s predanim udaju (rodneho cisla) Ceske poste pro ucel vyplaty socialnich davek (i to je vtipne v pripade, ze zadne nepobirate). OK. ale nikde uz neni psano, ze je posta bude pouzivat k Vasi sikane (DONEZ). Urad prace tedy zneuziva osobnich udaju k ucelu, na ktery nema narok, protoze na jine ucely, nez vyplata davek, jste jim ho nedali...
Odpovědět | Smazat | IP: 94.113.43.231 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Dalsi nesmyslnost v systemu UP
Diskuse
Diskuse
ABC
19. 9. 2012 09:58
Další téma pro ÚS a UOOU, možná i UOOZ.
Odpovědět | Smazat | IP: 81.200.54.251 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
19. 9. 2012 10:21
Jejda, to jsme stejná krevní skupina. Mám ČID a universitní vzdělání, přes 30 let odborné praxe, hromadu certifikátů, takže ;-) vysokou kvalifikaci a na ÚP stabilně provokuji projevy obdobné razance, jako je ten tvůj. Můj otec (rovněž s univerzitním vzděláním) musel za totáče dělat "topiče elektrárenského" (z politických důvodů), tak ať mi někdo vykládá, že já půjdu zametat v dnešní svobodné dově, v ryze demokratické kvetoucí zemi, veřejná prostranství to pokud si neseženu práci třeba i za minimální mzdu. Proboha, v téhle zemi jsou mraky lidí, kteří v životě nevzali pořádně za práci a mě buzerují? To je opravdu důsledek mentální retardace, ale těch, co tomuhle státu vládnou.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.29.49.34 Blokovat IP Nahlásit SPAM
POZOR na podvodné firmy při hledání práce - Může se vám to napovědět něco o firmě kam chcete nastoupit
Diskuse
Diskuse
Jana
19. 9. 2012 12:07
http://podvodnefirmy.cz/category/dluznici/page/3/
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Dalsi nesmyslnost v systemu UP
Diskuse
Diskuse
Kossuth
19. 9. 2012 14:59
A k tomu ještě dochází, k zneužívání osobních údajů uchazečů o zaměstnání i při sepisování smlouvy o výkonu veřejné služby (k tomuto účelu osobní údaje včetně rodného čísla, také nebyly poskytnuty). Navíc když podepíšete tu pochybnou smlouvu o výkonu VS, tak dáváte zároveň souhlas s tím, že vaše osobní údaje bude úřad práce sdělovat organizacím, pro které budete VS vykonávat.
Účel zpracování osobních údajů
Účelem zpracování osobních údajů je
• zprostředkování zaměstnání uchazečům o zaměstnání a zájemcům o zaměstnání,
• výplata podpory v nezaměstnanosti a podpory při rekvalifikaci,
• poskytování příspěvků z prostředků aktivní politiky zaměstnanosti,
• zabezpečování pracovní rehabilitace,
• zaměstnávání cizinců,
• povolování výkonu činnosti dětí,
• povolování zprostředkování zaměstnávání.
Zdroj: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/osobniudaje
Účel zpracování osobních údajů
Účelem zpracování osobních údajů je
• zprostředkování zaměstnání uchazečům o zaměstnání a zájemcům o zaměstnání,
• výplata podpory v nezaměstnanosti a podpory při rekvalifikaci,
• poskytování příspěvků z prostředků aktivní politiky zaměstnanosti,
• zabezpečování pracovní rehabilitace,
• zaměstnávání cizinců,
• povolování výkonu činnosti dětí,
• povolování zprostředkování zaměstnávání.
Zdroj: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/osobniudaje
Odpovědět | Smazat | IP: 109.80.187.221 Blokovat IP Nahlásit SPAM
ZVĚŘINA: (Ne)nucené práce
Diskuse
Diskuse
Kossuth
21. 9. 2012 06:40
ZVĚŘINA: (Ne)nucené práce
„Co je však horší, již po půl roce se ukazuje, že zákon je nedomyšlený a míjí se svým účinkem. Z nezaměstnaných jsou vyráběni nevolníci.“
„ Obce se příležitosti chopily s nebývalou iniciativou a ukazuje se, že místo aby příležitosti k práci vytvářely, jen rozhojňují počty nezaměstnaných.“
„Ono se totiž vyplatí propustit půlku pracovníků technických služeb nebo uklízeček v úřadech a nahradit je „otroky zadarmo“.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zverina-ne-nucene-prace-0vn-/ln_nazory.asp?c=A120829_071241_ln_nazory_sk
„Co je však horší, již po půl roce se ukazuje, že zákon je nedomyšlený a míjí se svým účinkem. Z nezaměstnaných jsou vyráběni nevolníci.“
„ Obce se příležitosti chopily s nebývalou iniciativou a ukazuje se, že místo aby příležitosti k práci vytvářely, jen rozhojňují počty nezaměstnaných.“
„Ono se totiž vyplatí propustit půlku pracovníků technických služeb nebo uklízeček v úřadech a nahradit je „otroky zadarmo“.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zverina-ne-nucene-prace-0vn-/ln_nazory.asp?c=A120829_071241_ln_nazory_sk
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
VS
Diskuse
Diskuse
Odol
21. 9. 2012 08:56
Bylo mi vyhrožováno zprostředkovatelkou úp,že pokud nedonesu do příští návštěvy smlouvu o zaměstnání od zaměstnavatele budu zařazen na VS.Co mám udělat?Chtěl bych na ni podat žalobu pro tresný čin útisku nemáte s tím někdo zkušenost
Odpovědět | Smazat | IP: 85.135.104.134 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: veřejná služba zadarmo
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
Jája
21. 9. 2012 09:28
Na prohlídce jsem byla nedávno. A bylo mi řečeno, že je povinná..., že mě mohou odeslat i na přešetření k jejich vlastním lékařům (chápu to, jako lékaře, co pracují pro ÚP).
Odpovědět | Smazat | IP: 80.188.41.41 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Kde hledat práci po 55 letech věku ? Projekty, podpory pro 50 + ,nevíte o nějakých v Královéhradeckém kraji?
Diskuse
Diskuse
Sylva
21. 9. 2012 09:49
Ve školství vznikají různé nové typy vzdělání a s nimi i nové názvy, někdy se nejedná o oficiální názvy ale bují i "lidová" tvořivost.
Výrazy se potom všelijak kombinují. V požadavcích na nové zaměstnance je potom mnohdy dost nejasno "středoškolské vzdělání" - chtějí marturanta nebo vyučeného ? "Středoškolské vzdělání bez výučního listu" - cthějí absolventa střední odborné školy, nebo absolventa gymnázia? Nemají zájem o vyučeného, který absolvoval nástavbové studium a odmaturoval a tím získal středoškolské vzdělání ( má výuční list i maturitu)? Nemají zájem o absolventy učebních oborů s maturitou (mají výční list i maturitu)
Často bývá požadováno vzdělání vysokoškolské - minimálně bakalářské.
A mezi tím jsou anbsolventi VOŠ (Vyšší odborná škola), absolventi mistrovských škol, Dis. (Diplomovaní specialisté), a další .........
Důležitější je to, co dotyčný umí a aby dostal šanci se v nějakém zaměstnání uplatnit.
Výrazy se potom všelijak kombinují. V požadavcích na nové zaměstnance je potom mnohdy dost nejasno "středoškolské vzdělání" - chtějí marturanta nebo vyučeného ? "Středoškolské vzdělání bez výučního listu" - cthějí absolventa střední odborné školy, nebo absolventa gymnázia? Nemají zájem o vyučeného, který absolvoval nástavbové studium a odmaturoval a tím získal středoškolské vzdělání ( má výuční list i maturitu)? Nemají zájem o absolventy učebních oborů s maturitou (mají výční list i maturitu)
Často bývá požadováno vzdělání vysokoškolské - minimálně bakalářské.
A mezi tím jsou anbsolventi VOŠ (Vyšší odborná škola), absolventi mistrovských škol, Dis. (Diplomovaní specialisté), a další .........
Důležitější je to, co dotyčný umí a aby dostal šanci se v nějakém zaměstnání uplatnit.
Odpovědět | Smazat | IP: 213.192.60.32 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Reakce na komentář ze 17.7.2012 Nezaměstnaný mladík
Nezaměstnaný mladík mluví o šikaně. Nechce už žít. A ministr Drábek mlčí
Nezaměstnaný mladík mluví o šikaně. Nechce už žít. A ministr Drábek mlčí
Maja
21. 9. 2012 09:50
Vy dva Mirkové,je Vám ale jasné, že stěžovat si tady je jako stěžovat si v hospodě? Je zapotřebí psát své stížnosti nebo třeba jen informace o svých negativních zkušenostech a pocitech tam, kde příslušné "normativy" vymýšlejí. To je Ministerstvo práce a sociálních věcí, kontakty jsou na http://www.mpsv.cz/cs/11. A až to tak začne dělat většina nebo možná jen malá část z nás nespokojenýcch, můžeme věřit ve změnu. Ale takto? Myslíte, že ministr či zaměstnanci MPSV si čtou zde? Navíc v Praze je úplně jiná situace, pokud jde o zaměstnanost, výšky příjmů, životní úroveň atp. Vůbec nevědí, nemají ponětí, jak to chodí v regionech bez práce. Ale je naše blbost, že to trpíme, protože řeči u piva jsou tímtéž co řeči na diskusním fóru,namísto abychom to ventilovali na tom pravém místě.
Odpovědět | Smazat | IP: 89.29.49.34 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: ZVĚŘINA: (Ne)nucené práce
Diskuse
Diskuse
+50
21. 9. 2012 10:47
Před týdnem proběhl v TV HYDE PARK s poslancem ODS Markem Šnajdrem, kde dostal otázku, proč když je navíc v dozorčí radě nějakého podniku / název si nepamatuji/ , proč to nedělá zadarmo, ale bere za to peníze, určitě nemalé. Odpověděl s klidem, že každá práce má být honorována - asi to platí jen pro vybrané.
Tak proč tedy VS ZADARMO ?
Tak proč tedy VS ZADARMO ?
Odpovědět | Smazat | IP: 46.167.201.253 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Zrůdné nucené práce
Diskuse
Diskuse
NUCENĚ NASAZENÝ
21. 9. 2012 13:02
Jen bych chtěl informovat , že VEŘEJNÁ SLUŽBA trvá i šest měsíců a nezaměstnaní jsou využíváni i na ty nejtěžší práce jako je stěhování objemného nábytku (skříně , školní lavice atd. ) a to v několikapatrových budovách , výkopové práce a další a to bez vstupní lékařské prohlídky . Při výkonu těchto prací nezaměstnaný nedostane kromě oranžové vesty a rukavic žádné jiné pracovní vybavení jako je vhodná obuv a ošacení . Bylo by na místě , kdyby obec , která využívá nezaměstnané na práce , které se řadí mezi fizicky náročné obdarovala takto pracujícího stravenkou na jídlo a pracovním ošacením a obuví .
Odpovědět | Smazat | IP: 62.240.164.142 Blokovat IP Nahlásit SPAM
politický song Naše vlast?!
Diskuse
Diskuse
Linda666
21. 9. 2012 14:04
současný politický song velice výstižně a jasně vyjadřuje a definuje stav nad současnou zvráceností politiků, beznaděj lidí v naší zemi, obavy z budoucnosti, a celý tento perverzní politický systém v našem státě v plné nahotě
http://www.youtube.com/watch?v=vRaOVpcPqlk&feature=player_embedded#!
"naše vlast kde nemá občan žádný práva
každý hlas tiše je umlčen jasná zpráva
naše zem bohužel jejich republika
všechno to řídí ta zkurvená politika"...
P.S. zbývají mě 3 týdny do konce nucených prací-státního otroctví
http://www.youtube.com/watch?v=vRaOVpcPqlk&feature=player_embedded#!
"naše vlast kde nemá občan žádný práva
každý hlas tiše je umlčen jasná zpráva
naše zem bohužel jejich republika
všechno to řídí ta zkurvená politika"...
P.S. zbývají mě 3 týdny do konce nucených prací-státního otroctví
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: veřejná služba zadarmo
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
Kossuth
21. 9. 2012 15:19
Je zvláštní, že vám tvrdili, že prohlídka je povinná podle mnohých v diskusi, už na vstupní prohlídky ani neposílají a povinná určitě není. Navíc o tom existuje i správní rozhodnutí o odvolání vydané MPSV, kde se jasně píše toto:
„Z ust. § 21 odst. 2 zákona o zaměstnanosti pak nevyplývá, že by byl uchazeč o zaměstnání povinen podrobit se vyšetření svého zdravotního stavu tehdy, je-li zařazen k výkonu veřejné služby.“
Zdroj:
Stížnost na nutnost podrobit se lékařské prohlídce před výkonem veřejné služby
https://akcnispolek.estranky.cz/clanky/vyzvy--stiznosti--projevy/stiznosti/stiznost-na-nutnost-podrobit-se-lekarske-prohlidce-pred-vykonem-verejne-sluzby.html
Tím přešetřením vlastními lékaři mysleli nejspíš lékařskou posudkovou komisi, kde se posuzuje vás zdravotní stav komplexně, většinou se takové vyšetření provádí v centru pracovního lékařství apod., záleží na tom, s kým má úřad práce uzavřenou smlouvu. Nejedná se ale o lékařskou prohlídku před nástupem na VS.
„Z ust. § 21 odst. 2 zákona o zaměstnanosti pak nevyplývá, že by byl uchazeč o zaměstnání povinen podrobit se vyšetření svého zdravotního stavu tehdy, je-li zařazen k výkonu veřejné služby.“
Zdroj:
Stížnost na nutnost podrobit se lékařské prohlídce před výkonem veřejné služby
https://akcnispolek.estranky.cz/clanky/vyzvy--stiznosti--projevy/stiznosti/stiznost-na-nutnost-podrobit-se-lekarske-prohlidce-pred-vykonem-verejne-sluzby.html
Tím přešetřením vlastními lékaři mysleli nejspíš lékařskou posudkovou komisi, kde se posuzuje vás zdravotní stav komplexně, většinou se takové vyšetření provádí v centru pracovního lékařství apod., záleží na tom, s kým má úřad práce uzavřenou smlouvu. Nejedná se ale o lékařskou prohlídku před nástupem na VS.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.80 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: ZVĚŘINA: (Ne)nucené práce
Diskuse
Diskuse
Kossuth
21. 9. 2012 15:22
Protože zaměstnanci MPSV jsou přesvědčeni, že při výkonu veřejné služby nedochází k pracovnímu výkonu, nemůže nastat pracovní úraz atd.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.80 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: politický song Naše vlast?!
Diskuse
Diskuse
Kossuth
21. 9. 2012 15:29
Ty tři týdny vám můžou pomocí dodatku ke smlouvě o výkonu VS prodloužit o další tři měsíce, takže bych se ještě, tak neradoval. Jinak je to skutečně výstižný song.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.80 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Zrůdné nucené práce
Diskuse
Diskuse
Kossuth
21. 9. 2012 15:32
Vaše tvrzení mohu potvrdit, veřejná služba skutečně může trvat šest měsíců a po skončení vás tam mohou poslat hned znovu, třeba zase na šest měsíců. Během výkonu VS dochází ve velkém k porušování pracovněprávních předpisů, při výkonu činností co jste jmenoval, byste skutečně měl být vybaven pracovní obuví, vhodným oděvem atd. Navíc obec nebo ÚP se k tomu zavazuje přímo ve smlouvě o výkonu VS. Kde je psáno něco ve smyslu že, vykonavateli budou zajištěny podmínky pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v souladu s pracovně právními předpisy. Dochází, tedy nejen k porušování pracovněprávních předpisů (zákona), ale i smlouvy o výkonu VS. Co se týká těch lékařských prohlídek, tak je situace taková, že někoho na vstupní lékařskou prohlídku pošlou a jiného zase ne, což je samo o sobě minimálně zvláštní.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.80 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: VS
Diskuse
Diskuse
Kossuth
21. 9. 2012 15:42
Když už se chcete aktivně bránit, tak můžete začít třeba tím, že smlouvu o výkonu VS podepíšete pouze v případě, kdy bude upravena podle vašich požadavků, nebo ji odmítněte podepsat s tím, že nesouhlasíte s podmínkami smlouvy, v nejhorším případě s vámi zahájí správní řízení ve věci vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání, ve kterém se samozřejmě můžete bránit (někdy i úspěšně, jak již tu někdo psal). I když neuspějete ani, v odvolacím správním řízení, existují další možnosti obrany v rámci správního řízení a to přezkumné řízení (zde se především přezkoumává, zda je rozhodnutí správního orgánu v souladu se všemi právními předpisy) a obnova řízení (v případě, že se nastaly nové skutečnosti nebo fakta která jste nemohl přeložit dříve a která vám mohou být ku prospěchu). Samozřejmě můžete podat správní žalobu u správního soudu proti rozhodnutí správního orgánu o odvolání, popřípadě dát podnět veřejnému ochránci práv. I ve správním řízení můžete argumentovat tím, že se jedná o tr. čin útisk, tr. čin obchodování s lidmi v organizované skupině, vykořisťování, nucené práce, můžete namítat rozpor s ústavou, mezinárodním právem atd., z toho plyne, že takové jednání (chování) je neetické nemorální a hodné zvláštního zřetele. Inspirovat se můžete třeba zde:
https://akcnispolek.estranky.cz/clanky/vyzvy--stiznosti--projevy/stiznosti/stiznost-na-nutnost-podrobit-se-lekarske-prohlidce-pred-vykonem-verejne-sluzby.html
Žalobu pro trestný čin útisku můžete samozřejmě podat taky, ale viděl bych to, až jako krajní možnost.
Na této adrese najdete odpovědi na vaše otázky týkající se žaloby, trestního oznámení apod.:
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=132559
zde něco o správním řízení:
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=230368
a na konec informace o ombudsmanovi
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=250271
Pokud nepobíráte podporu v nezaměstnanosti ani jiné dávky spjaté s evidencí na ÚP, tak je nejsnadnější se na vlastí žádost odhlásit z evidence ÚP bez udání důvodu, jak se tu již probíralo mnohokrát.
https://akcnispolek.estranky.cz/clanky/vyzvy--stiznosti--projevy/stiznosti/stiznost-na-nutnost-podrobit-se-lekarske-prohlidce-pred-vykonem-verejne-sluzby.html
Žalobu pro trestný čin útisku můžete samozřejmě podat taky, ale viděl bych to, až jako krajní možnost.
Na této adrese najdete odpovědi na vaše otázky týkající se žaloby, trestního oznámení apod.:
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=132559
zde něco o správním řízení:
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=230368
a na konec informace o ombudsmanovi
http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=250271
Pokud nepobíráte podporu v nezaměstnanosti ani jiné dávky spjaté s evidencí na ÚP, tak je nejsnadnější se na vlastí žádost odhlásit z evidence ÚP bez udání důvodu, jak se tu již probíralo mnohokrát.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.80 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: VS
Diskuse
Diskuse
ABC
21. 9. 2012 19:22
Zachovejte chladnou hlavu! Jednejte ve stejném "gardu" jako Vaše zprostředkovatelka. Mějte na paměti, že ÚP je Váš nepřítel a podle toho také přistupujte. Kdyby chtěli něco honem podepsat, důkladně si vše pročtěte a dobře zvažte další kroky. Oni mají na vyjádření 30 dní! Vy musíte mít také rozumnou lhůtu k prostudování smlouvy. Nic nepodepisujte hned! No a zavěrem s nimi vyjebejte odhlášením a znovu přihlášením další den. Pokud můžete, noste vždy na jednání s úřednicí diktafón nebo kameru a její jednání si natočte. Je to úřední osoba, takže Vám nesmí bránit!
Odpovědět | Smazat | IP: 81.200.54.251 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Zpráva o stavu lidských práv v České republice
Diskuse
Diskuse
Linda666
21. 9. 2012 23:28
Plné znění Zprávy Českého Helsinského Výboru (ČHV) o stavu lidských práv v České republice
http://www.helcom.cz/dokumenty/ZLP_2011_CHV.pdf
Veřejná služba ...................... str.24
Docházka nezaměstnaných.......str.25
http://www.helcom.cz/dokumenty/ZLP_2011_CHV.pdf
Veřejná služba ...................... str.24
Docházka nezaměstnaných.......str.25
Odpovědět | Smazat | IP: 89.103.22.70 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Zpráva o stavu lidských práv v České republice
Diskuse
Diskuse
Kossuth
22. 9. 2012 10:57
Už se těším na znění zprávy o stavu lidských práv v České republice za rok 2012.
Odpovědět | Smazat | IP: 109.80.187.221 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Zpráva o stavu lidských práv v České republice
Diskuse
Diskuse
Milan
22. 9. 2012 13:24
To je sice hezké,ale nic se stále neděje.Nezaměstnaní dále chodí pracovat zadarmo a hlásit se na poštu jak otroci.A Drábek se jen vysmívá lidem a nejhorší je,že mu to stále prochází-jako ty nesmyslné skarty-to se zase někdo pořádně napakoval.
Odpovědět | Smazat | IP: 109.80.57.93 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: VS
Diskuse
Diskuse
sisin
22. 9. 2012 15:33
podejte na ni stížnost za "domíněné vyhrožování" a to nadřízenému a jeho nadřízenémua atd až po MPSV (stačí současně najednou e-mailem) - vaši stížnost MUSÍ řešit a to v zákonné lhůtě (kdyby to udělali všichni) ÚP nebude schopen takové množství vůbec řešit a budou mít pěkné problémy. Za druhé se zeptejte, jak Vám VS pomůže zvýšit uplatnitelnost, co Vám to přinese? Ať Vám ta úřednice poradí, jak tedy dosáhnout získání práce, co a jak máte dělat a věřte mi, že by sama rozhodně nechtěla být ve vaší kůži a o zmíněném nemá nejmenší tušení. A takoví lidé Vám mají pomáhat? Na ÚP mají cellou řadu relativně vhodných nástrojů (programy, poradenské služby atd.), ale nijak je nevyužívají a ani Vám o nich neřeknou. Musí plnit příkazy z hora a VS a DONEZ je jediný zájem vrchnosti. Takže pokud máte dodat pracovní smlouvu, ať Vám ta "kráva" řekne, jak to máte jako udělat a jestli to neví, tak ať tu práci nedělá. V nouzi se hold hoďte marod, jiná cesta není. ÚP Vás zkrátka donutí být nezaměstnaná
Odpovědět | Smazat | IP: 46.135.6.6 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: VS
Diskuse
Diskuse
ABC
22. 9. 2012 18:38
Stížnost klidně podejte i elektronicky, ale jen pokud máte elekrtonický podpis. Jsou to svině a pokud Váš e-mail nebude elektronicky podepsán, vyserou se na Vás! Jednání úřednic připomíná jednání gestapa, takže se s nimi ani nesnažte domlouvat jako s lidmi.
Odpovědět | Smazat | IP: 81.200.54.251 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: VS
Diskuse
Diskuse
Kossuth
22. 9. 2012 18:46
Stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu upravuje ustanovení § 175 správního řádu. Podle něj lze takovou stížnost podat písemně i ústně, pokud ji nelze vyřídit ihned, musí být vyřízena do 60 dnů. Stěžovatel musí být o provedených opatřeních vyrozuměn. Pokud by stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasil, může požádat nadřízení orgán o prošetření.
Jak si stěžovat na nesprávný postup úřadu nebo na nevhodné chování úředníka?
„Máte pocit, že se k Vám úředník chová nevhodně? Máte pocit, že úřad nesprávně postupuje při řešení Vašeho problému? Stěžujte si na něj!“
„Úředník je ze zákona povinen chovat se k Vám zdvořile a vycházet Vám podle možností vstříc. Veřejná správa je službou veřejnosti, a podle toho by se také úředníci měli chovat. Pokud s Vámi úředník jedná hrubě či arogantně, nevhodně Vás oslovuje nebo Vám tyká, okřikuje Vás nebo se s Vámi naopak bavit odmítá, jistě se z jeho strany nejedná o zdvořilé chování. Proti postupu správního orgánu jako celku (úřad státní správy i samosprávy) si můžete stěžovat vždy tam, když nesouhlasíte s jejich postupem a správní řád Vám nedává jiný prostředek k uplatnění Vašich práv, např. jako účastníka správního řízení.“
Zdroj: http://www.krasec.cz/krasec/otazkydetail/72
Jak si stěžovat na nesprávný postup úřadu nebo na nevhodné chování úředníka?
„Máte pocit, že se k Vám úředník chová nevhodně? Máte pocit, že úřad nesprávně postupuje při řešení Vašeho problému? Stěžujte si na něj!“
„Úředník je ze zákona povinen chovat se k Vám zdvořile a vycházet Vám podle možností vstříc. Veřejná správa je službou veřejnosti, a podle toho by se také úředníci měli chovat. Pokud s Vámi úředník jedná hrubě či arogantně, nevhodně Vás oslovuje nebo Vám tyká, okřikuje Vás nebo se s Vámi naopak bavit odmítá, jistě se z jeho strany nejedná o zdvořilé chování. Proti postupu správního orgánu jako celku (úřad státní správy i samosprávy) si můžete stěžovat vždy tam, když nesouhlasíte s jejich postupem a správní řád Vám nedává jiný prostředek k uplatnění Vašich práv, např. jako účastníka správního řízení.“
Zdroj: http://www.krasec.cz/krasec/otazkydetail/72
Odpovědět | Smazat | IP: 109.80.187.221 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: VS
Diskuse
Diskuse
Pravoman
22. 9. 2012 20:26
Jelikož Vás na VS může poslat kdykoliv po 2 měsícíh evidence,tak důvod asi pro úřad není podstatný. Zkuste ještě stížnost na nesprávný úřední postup.
Odpovědět | Smazat | IP: 88.103.163.135 Blokovat IP Nahlásit SPAM
dávky
Diskuse
Diskuse
Hanka
22. 9. 2012 20:47
na dávky v hmotné nouzi má nárok ten kdo má alespon dohodu o pracovní činnosti nebo tak nějak,sociálka to bere jako příjem,takhle mi to alespon řekli na úřadě.Neznamená to,že musíte být na úřadě práce,aby jste pobírali dávky.Takže na dávky má nárok ten,kdo je na pracovním úřade nebo ten kdo má tu dohodu.Já se odhlásila z pracovního úřadu ,abych se vyhla veřejným pracím a přitom jsem o dávky nepřišla,protože mám alespon nějaký příjem:)
Odpovědět | Smazat | IP: 85.162.150.75 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: veřejná služba zadarmo
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
Jája
24. 9. 2012 13:44
Skutečně se to nedá nazvat smlouvou, co je čistý rozkaz, není (právnicky) smlouva, nicméně se počítá s tím, že nezaměstnaný na tom není finančně tak dobře, aby se mohl pustit do soudní pře.
Za obzvláště nedobré pokládám, že jsem odeslána do firmy, kam jsem se mnohokrát hlásila, ale vždy vzali raději někoho s nižším vzděláním (aby ušetřili), ovšem zadarmo, to mě využijí rádi.
Navíc je člověku přidělen jakýsi "dohlížitel" který má za úkol posílat na ÚP hlášení o tom, zda nezaměstnaný pracuje zadarmo s náležitým nadšením a jásotem. Jeden další nešťastník mi pověděl, že mu jeden takový "dohlížitel" řekl:" Hele, uvědom si, že až si to tady odmakáš, stejně ti to můžu na Pracáku zavařit a vyhodí tě." - Jak vidno, VS nahrává jen šikaně a ziskuchtivým firmám. Tvrzení, že VS je uchazečům o práci ku prospěchu, má hodnotu těch pověstných koláčků Marie Antoinetty - tu ale omlouvá, že byla pouze velmi naivní, ne zlá.
Za obzvláště nedobré pokládám, že jsem odeslána do firmy, kam jsem se mnohokrát hlásila, ale vždy vzali raději někoho s nižším vzděláním (aby ušetřili), ovšem zadarmo, to mě využijí rádi.
Navíc je člověku přidělen jakýsi "dohlížitel" který má za úkol posílat na ÚP hlášení o tom, zda nezaměstnaný pracuje zadarmo s náležitým nadšením a jásotem. Jeden další nešťastník mi pověděl, že mu jeden takový "dohlížitel" řekl:" Hele, uvědom si, že až si to tady odmakáš, stejně ti to můžu na Pracáku zavařit a vyhodí tě." - Jak vidno, VS nahrává jen šikaně a ziskuchtivým firmám. Tvrzení, že VS je uchazečům o práci ku prospěchu, má hodnotu těch pověstných koláčků Marie Antoinetty - tu ale omlouvá, že byla pouze velmi naivní, ne zlá.
Odpovědět | Smazat | IP: 80.188.41.41 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: dávky
Diskuse
Diskuse
Kossuth
24. 9. 2012 14:46
Na stránkách MPSV je toto:
V hmotné nouzi není osoba,
• která prokazatelně neprojevuje snahu zvýšit si příjem vlastním přičiněním,
• která není v pracovním nebo obdobném vztahu, nevykonává samostatnou výdělečnou činnost a není vedena v evidenci uchazečů o zaměstnání,
• která je vedena v evidenci uchazečů o zaměstnání a bez vážných důvodů odmítla vykonávat krátkodobé zaměstnání nebo účastnit se v cíleném programu k řešení zaměstnání,
• které nevznikl nárok na nemocenské nebo jí náleží ve snížené výši, a to z důvodu, že si přivodila pracovní neschopnost úmyslně,
• která je osobou samostatně výdělečně činnou a její příjem po odečtení přiměřených nákladů na bydlení nedosahuje částky živobytí proto, že se nepřihlásila k nemocenskému pojištění,
• které za neplnění povinností zákonného zástupce dítěte spojených s řádným plněním povinné školní docházky byla uložena sankce,
• která nastoupila výkon zabezpečovací detence nebo trestu odnětí svobody nebo byla vzata do vazby.
Zdroj: MPSV
Více na: http://www.mpsv.cz/cs/5
V hmotné nouzi není osoba,
• která prokazatelně neprojevuje snahu zvýšit si příjem vlastním přičiněním,
• která není v pracovním nebo obdobném vztahu, nevykonává samostatnou výdělečnou činnost a není vedena v evidenci uchazečů o zaměstnání,
• která je vedena v evidenci uchazečů o zaměstnání a bez vážných důvodů odmítla vykonávat krátkodobé zaměstnání nebo účastnit se v cíleném programu k řešení zaměstnání,
• které nevznikl nárok na nemocenské nebo jí náleží ve snížené výši, a to z důvodu, že si přivodila pracovní neschopnost úmyslně,
• která je osobou samostatně výdělečně činnou a její příjem po odečtení přiměřených nákladů na bydlení nedosahuje částky živobytí proto, že se nepřihlásila k nemocenskému pojištění,
• které za neplnění povinností zákonného zástupce dítěte spojených s řádným plněním povinné školní docházky byla uložena sankce,
• která nastoupila výkon zabezpečovací detence nebo trestu odnětí svobody nebo byla vzata do vazby.
Zdroj: MPSV
Více na: http://www.mpsv.cz/cs/5
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Podání odvolání proti rozhodnutí úřadu práce (správní řízení)
Diskuse
Diskuse
Kossuth
24. 9. 2012 14:53
Podávání opravných prostředků proti rozhodnutí úřadu práce, vydanému a oznámenému v rámci správního řízení. Zákonná podpora.
„Proti rozhodnutí úřadu práce, jako správního orgánu I. stupně, je možné v zásadě podat řádný opravný prostředek – odvolání. Toto právo vychází ze zásady dvoustupňovosti správního řízení, které vyjadřuje obecné oprávnění účastníků správního řízení napadnout každé rozhodnutí správního orgánu I. stupně tzv. řádným opravným prostředkem - odvoláním.“
Zdroj: MPSV
Více na: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/opravne_prost/oprpro
„Proti rozhodnutí úřadu práce, jako správního orgánu I. stupně, je možné v zásadě podat řádný opravný prostředek – odvolání. Toto právo vychází ze zásady dvoustupňovosti správního řízení, které vyjadřuje obecné oprávnění účastníků správního řízení napadnout každé rozhodnutí správního orgánu I. stupně tzv. řádným opravným prostředkem - odvoláním.“
Zdroj: MPSV
Více na: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/opravne_prost/oprpro
Odpovědět | Smazat | IP: 88.102.211.170 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Podání stížností proti úřadu práce (úřední osobě)
Diskuse
Diskuse
Kossuth
24. 9. 2012 14:57
Podávání stížností
„Pokud uchazeč o zaměstnání není spokojen se službami poskytovanými úřadem práce nebo s činností jednotlivých zaměstnanců úřadu práce, může podat stížnost řediteli úřadu práce nebo nadřízenému orgánu, kterým je, Ministerstvo práce a sociálních věcí Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2.“
Zdroj: MPSV
Více na: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/pravpov_uch/stiznosti
„Pokud uchazeč o zaměstnání není spokojen se službami poskytovanými úřadem práce nebo s činností jednotlivých zaměstnanců úřadu práce, může podat stížnost řediteli úřadu práce nebo nadřízenému orgánu, kterým je, Ministerstvo práce a sociálních věcí Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2.“
Zdroj: MPSV
Více na: http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/pravpov_uch/stiznosti