Jdi na obsah Jdi na menu
 

Archiv diskusních příspěvků - srpen 2013 (2)

20. 6. 2013

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, nevím jak Vy,
Diskuse
Občan
10. 8. 2012 12:10
Štrasburk ale nemůže VS zrušit, může maximálně udělit pokutu a vyzvat ke zrušení. Nic víc. A kdo to tam pošle? Nezaměstnaní, kteří nemají skoro co do úst? Těžko. A i kdyby to náš ÚS zrušil, tak to třeba zruší k určitému datu, aby dal obcím čas na přípravu. Nebo aby poslanci zákon upravili. A dokonce nic nebrání Drábkovi aby zákon navrhl znovu, jen se to bude jmenovat Služba veřejnosti, podmínky stejné. Než to ÚS opět zruší, tak uběhne zase cca rok. Problém není Veřejná služba, problém je Drábkův chorý mozek (a celé vládní koalice), a ten ÚS zrušit nemůže.
Radek
10. 8. 2012 14:10
Ještě mě napadlo, když je tu řeč o rozhodování Ústavního soudu, že ti, kdo byli postiženi sociální reformou, především pak nucenými pracemi, že by svou zkušenost mohli soudu poslat (http://www.concourt.cz/clanek/kontakty), ne jako žalobu, ale jako svědectví k této projednávané kauze. Nic to nestojí, jen trochu času, a je možné, že by to na výsledek nějaký vliv mohlo mít.
DONEZ
Diskuse
Jaroslav
10. 8. 2012 16:27
Dobrý den,zajímalo by mne,kdo vybírá nezaměstnané na ten debilní DONEZ,jestli úřednice ke které chodíte.A dále, za jakou dobu od skončení 3 měsíční docházky na DONEZ vás tam mohou poslat zase znovu.Děkuji za odpověd.
Re: DONEZ
Diskuse
ABC
10. 8. 2012 16:39
Dobrý den,
ano, rozhoduje o tom úřednice (pravděpodobně podle metodických pokynů MPSV). Po skončení 3 měsíců Vám to klidně může dát znovu - zákon toto nějak neupravuje. Záleží tedy na (zlo)vůli úředníka. Můžete pouze podat protest.
 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

 
Re: Re: ÚS
Diskuse
Radek
10. 8. 2012 17:16
Já netvrdím, že to pomůže, ale poslat se to tomu soudu dá - stačí krátký email do té podatelny. Tím se nic nezkazí.

P.S.: Pro ÚS policie nic nezajišťuje.
Re: ÚS
Diskuse
Občan
10. 8. 2012 20:40
Svědectví a listinné důkazy ponechat, pokud to ÚS zruší a označí za nucenou práci, pak doporučuji podat trestní oznámení pro trestné činy Útisk - § 177 a Obchodování s lidmi - § 168. Starostové a dominy na úp budou mít problémy.
Re: Re: No, nevím jak Vy,
Diskuse
Hanka
10. 8. 2012 21:23
samozřejmě,že je to lež.A navíc kdo je na pracáku a bude evidovanej třeba 4 roky,tak bude být na veřejné práce poslanej víckrát než jen jednou,tak mi to řekli na pracáku.
Petiční archy proti veřejné slžbě
Diskuse
videafilosofie.webnode.cz
11. 8. 2012 14:54
Mohl by někdo dát petiční archy proti veřejné službě na Klárov do přeživšího stánku z akce occupyczech ?
A celkem parádní článek o Veřejné službě
Diskuse
ABC
12. 8. 2012 04:15
http://revolta114.blogspot.cz/2012/08/rekni-ne-verejne-sluzbe-drabkovym.html
SLEDUJEME PORUŠOVÁNÍ LISTINY LIDSKÝCH PRÁV A MRHÁNÍ PROSTŘEDKY ESP
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
OBČANSKÁ SPOLEČNOST
12. 8. 2012 15:39
ESP je evropský sociální fond ,který se domnívá,že jeho prostředky jsou využívány na podporu tzv.inspektorátů práce tj.kontrola zaměstnavatelů zda neorganizují práci načerno.O ODKLONU -KRÁDEŽI TĚCHTU PROSTŘEDKŮ NA PŘ.TZV.DONEZ a o porušování článku LISTINY Č.28,26 odst.3,9 odst.1 ,3,10 odst.1 a zakona 506/1990Sb se tam neví.Našli jsme tel.č přímo do BRUSELU ZDARMA,kde mohou postižení občané hlásit anonymně podezření na pdvodné jednání ve vztahu k čerpání EU prostředků.Má se česky v prac době ozvat automat a číslo by mělo být známo i nejvyššímu státnímu zastupitelství -je to OO 800 0105 2004.Ministerstvu se pracovat nechce-obstarávat nové pracovní místa na coš jsou určeny peníze EU neumí proto bude požadavkem budoucí ge.stávky REORGANIZACE MINISTERSTVA TZV.NETÁHEL přičemž se jim mají snížit stavy pracovníků na polovinu a platy o třicet procent .
Re: Celkem trefný leták
Diskuse
Občan
12. 8. 2012 20:53
Děkuji, už jsem vytiskl, a zítra potají předám spoluotrokům na VS. V týdnu se jdu opět podepsat na úp, tak tam několik kousků také nechám. Budu takový disident.
Re: Re: Re: Celkem trefný leták
Diskuse
ABC
13. 8. 2012 14:24
Není pravda. Musíte být evidován minimálně 2 měsíce NEPŘETRŽITĚ, aby Vás mohli poslat na nucené práce.
Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
dafifi
13. 8. 2012 15:58
Nasla jsem na strankach ministra Drabka tuto otazku a odpoved, moc nadejne to neni.
http://www.jaromirdrabek.cz/archives/1677

Dobrý den,
co budete dělat, až ÚS zruší vaše nucené práce zdarma a postižení se následně začnou domáhat svých práv a ušlé mzdy?
Počkejme si společně na nález ústavního soudu v této věci. O žádné nucené práce se však nejedná, evidence na úřadu práce je dobrovolná.
Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
ABC
13. 8. 2012 16:05
A co není nadějné? Že by se Drábek přestal chovat jako asociální hovado? Tak to je opravdu mizivá šance! :-)
Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
dafifi
13. 8. 2012 16:12
Nadejne to nevidim pro nas. Drabek si je jisty tim, ze neudelal chybu, evidence je prece dobrovolna.
Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Občan
13. 8. 2012 19:59
Pravdu má částečně, evidence je dobrovolná. Pro rozhodování ÚS bude podstatné, jestli soudci dospějí k názoru, že "až 20hodin/týdně" je/není závislá činnost. Bude-li, náleží odměna.
A něco se děje, dnes jsem byl na Obecním úřadě na WC, a slyšel jsem ze starostovi kanceláře, že bude psát za mikroregion (několik okolních obcí) na ministerstvo dopis, že jim VS vyhovuje. Prý se připojí i několik neziskovek a fary. Dráb to pak použije u ÚS. Starostovská lobby je s VS spokojena, nedivím se.
Re: Re: Re: Celkem trefný leták
Diskuse
Občan
13. 8. 2012 20:00
Hned ne, až po 2 měsících. Jen co dostanu příští měsíc poslední podporu v nezaměstnanosti, tak se odhlašuji.
Pracovní oděv na VS
Diskuse
Občan
13. 8. 2012 20:04
Mám dotaz. Chtěl bych požádat na příští návštěvě Úřad práce o pracovní oděv k VS. Tedy modráky a pracovní obuv. Tuším, že neuspěji, ale chci to zkusit. Mám také zažádat u obce, pro kterou otročim? Jde mi o to, že když to nevyjde, tak budu mít orazítkovaný papír, že na to nemám nárok. Jestli to ús zruší, tak se to může hodit.
Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
ABC
13. 8. 2012 22:14
A co jako použije? Že jim otroci vyhovují? Hmm... tak to bude bezva argumentace před ÚS. Něco jako Julínek vs Rychetský - "a za co jsou ty poplatky u lékaře, pane ministře? Za co?" A Julínek: "Já nevím, já nejsem právník...." Tak to bude hezké :-)
Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Občan
13. 8. 2012 22:24
Nezapomeňte, že Julínek to před ÚS vyhrál! Oni se budou snažit prokázat, že je to práce nebo služba, která tvoří součást běžných občanských povinností.
Čl. 4 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod, odstavec 3, není
nucenou nebo povinnou prací:
a) práce běžně požadovaná při výkonu trestu uloženého podle článku 5 této úmluvy,
nebo v době podmíněného propuštění z tohoto trestu;
b) služba vojenského charakteru nebo v případě osob, které odmítají vojenskou službu z
důvodů svědomí v zemích, kde je takové odmítnutí vojenské služby uznáváno, jiná služba
vyžadovaná místo povinné vojenské služby;
c) služba vyžadovaná v případě nouze nebo pohromy, která ohrožuje život nebo blaho
společenství;
d) práce nebo služba, která tvoří součást běžných občanských povinností.
To d) je nebezpečné.
Re: Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Občan
13. 8. 2012 22:36
Čl. 2 odst. 2 písm. e) úmluvy, podle něhož pro účely této úmluvy výraz „nucená nebo povinná práce" nezahrnuje „menší obecní služby, které jsouce vykonávány členy obce v jejím přímém zájmu, mohou proto být považovány za obvyklé občanské povinnosti připadající na členy obce, pokud mají členové obce nebo jejich přímí zástupci právo vyjádřit se ohledně potřeby takových služeb".
Takže hrabání trávy, úklid u odpadkových košů tam asi patří :-(( Bude se to lámat na posouzení, zda je nejvýše 20 hodin/týdně závislá činnost. Pak by to byl zaměstnanec.
Re: Pracovní oděv na VS
Diskuse
ifk
14. 8. 2012 11:04
Dobrý den,
žádat musíte u obce.
Usuzuji to podle tady této informace na stránkách MPSV
Smlouvy o výkonu veřejné služby se uzavírají na dobu určitou. Krajská pobočka nehradí náklady na dopravu, stravování a pracovní pomůcky. Vykonavatelům veřejné služby je povinna organizace, se kterou je smlouva uzavřena, zajistit přidělení odpovídajících ochranných a pracovních pomůcek.
http://portal.mpsv.cz/upcr/kp/pha/povinne_zverejnovane_informace_dle_zakona_10699_sb_/svobodny_pristup_k_informacim
Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Radek
14. 8. 2012 14:55
Hitler a jeho nochsledi si byli taky jisti, že dělají správnou věc.
Re: Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Radek
14. 8. 2012 15:05
d) je nepoužitelné. Běžná občanská povinnost by se musela týkat všech práceschopných občanů, nejen nezaměstnaných. Například když třeba v nějakém státě místo placení daní jeden den v týdnu všichni pracují pro stát. Ještě by možná uhráli nucené práce pro ty, které stát živí, ale nechat člověka bez pomoci a ještě ho nutit pracovat zadarmo pro stát, to neuhrají.
Re: Re: Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Radek
14. 8. 2012 15:30
Menší obecní služby - to bylo například povinné odklízení sněhu před domem. Opět jsou to práce, které se týkají všech, třeba jak za komunistů byla myslím jednou v roce pracovní sobota a všichni museli jít uklidit před svým domem. Stát ale v žádném případě nemůže trestat nucenými pracemi nezaměstnané. Nemůže po vybrané skupině lidí požadovat odpracovat každý týden stanovený počet hodin a nic za to nedat.

Řekl bych, že když je na nějakou práci smlouva s uvedeným počtem hodin a povinností plnit úkoly stanovené "zaměstnavatelem" a pod jeho dohledem, tak je to jednoznačně závislá činnost.
Re: Re: Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
ABC
14. 8. 2012 16:27
No, a myslíte si, že ti lidé na nucených pracích mají někde možnost se k tomu vyjádřit? Když to mají nařízeno pod hlavičkou "dělej, nebo tě nahlásíme na pracák!". Stejně tak by mne zajímalo, jak by se asi postavil Štrasburk k povinnému placení zdravotního pojištění, když nemáte z čeho! Jde o sprosté vydírání, protože když odmítnete VS (samozřejmě dobrovolně, jak jinak), vyřadí vás z ÚP a následně nemáte z čeho platit zdravotní, pokud nezačnete krást.
Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Linda666
14. 8. 2012 19:56
ale třeba placení zdravotního pojištění je povinné i pokud člověk nemá žádný zdroj přijmu, a není to dobrovolné,
v tom případě, pokud tedy je tedy evidence na úřadu práce dobrovolná, mělo by být dobrovolné i placení zdravotního pojištění a ne být nuceně vymáhano po každém i pokud ten člověk žádný příjem nemá...
Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
mam
14. 8. 2012 22:05
Musela bych mu říci /Drábovi/ty kreténe,zlikvidovali jste téměř všechen průmysl a kde má tolik nezaměstnaných najít práci a to chceme pracovat,ale nikde nepřijímají, ty chytráku,už aby na Tebe došlo!!! Hrozně se na to těším,doufám,že se toho dožiji!!!!To vím taky,že by se mu hodilo,aby se lidi odhlašovali a on hlásil do světa ,jak nám klesá nezaměstnanost.Hanba této vládě!!!!!!!!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazor ministra na vysledek US
Diskuse
Občan
14. 8. 2012 22:14
Máme možnost se k tomu vyjádřit, jednání zastupitelstva obce jsou přeci veřejná, tam může občan položit dotaz zda bude obec využívat vykonavatele VS/ a proč.
Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
IV
21. 8. 2012 16:42
Syn odmítl nástup na VS z důvodu mravních a etických – porušování Listiny základních práv a svobod. Úřad práce ho vyřadil z evidence se zdůvodněním, že odmítl absolvovat lékařskou prohlídku před nástupem na VS. Proti tomu se odvolal – doba vyřízení odvolání trvala 3 měsíce - A VYHRÁL !! = odvolací orgán MPSV rozhodnutí o vyřazení z evidence zrušil a řízení zastavil. Ve zdůvodnění kulišácky vydedukoval, že ho vyhodili na základě §, který není zákonnou povinností v případě veřejných prací, čili odmítnutí lékařské prohlídky není závažným porušením pro vyřazení z evidence v případě zařazení na veřejnou službu, a proto se dále nezabýval důvody, které syn pro odmítnutí uváděl (tj. etické a mravní). Dále zkonstatoval, že úkolem ÚP je především lidem pomáhat práci zprostředkovat, vyřazení z evidence se má použít jen v případech opravdu prokazatelných závažných porušení povinností uchazeče, neboť vyřazením z evidence může dojít k velmi citelnému zásahu do sociálního stavu občanů!!!! Takže mu budou muset zpětně vyplatit pozastavené sociální dávky a zdravotní pojištění, které jsem za něho musela zaplatit. A ať nepočítají s tím, že za nimi sám poběží, aby ho urychleně do evidence zařadili. Pěkně ho musí písemně vyzvat, aby se na úřad dostavil. Když ho neoprávněně vyřadili, ať neočekávají, že jim bude zpětně prokazovat, zda neměl v odvolací době nějaké příjmy! Když oni Vám zpětně dávky na živobytí či bydlení nepřiznají, tak ani on z důvodu jejich chyby nic zpětně prokazovat nemusí. Jen to budou zkoušet. Ale marně!
Kdo máte možnost finančního pokrytí od příbuzných na dobu, než vše úředně projde – neváhejte se bránit. Drábkovo garnitura vše sází na českou letoru, která je silná jen u piva, tudíž dobře předpokládá , že se příliš nebudou bránit ani lidé, kteří na tom nejsou sociálně tak špatně, aby ustáli případné soudní jednání. Měli byste vidět, jak úřednice změnila odmítavé stanovisko při žádosti syna o výplatu dávek na bydlení, když jsem jí pohrozila soudem.
Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
ABC
21. 8. 2012 18:06
Dobrý den,
to je určitě skvělá zpráva. Jen prosím, jestli byste nás mohla blíže seznámit s celou situací, s rozhodnutím a kontaktovat akcnispolek, který by následně potřebné informace na účinnou obranu (návod) zveřejnil.
Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
MF
22. 8. 2012 08:35
To bylo asi dříve. Podle toho co píší ostatní již lékařská prohlídka před nástupem VS není vyžadována. Proto, když odmítnete VS, ÚP vás vyřadí z evidence proto, že jste odmítli výkon VS a žádné odvolání asi nepomůže.
Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
Občan
22. 8. 2012 10:24
A právě proto už lékařskou prohlídku nevyžadují! Nezaměstnaný sice nesmí odmítnout Veřejnou službu ale lékařské prohlídce se musí na výzvu úp podrobit jen když jde na rekvalifikaci, nebo při nástupu do vhodného zaměstnání zajištěném ÚP. Veřejná služba není ani rekvalifikace a zaměstnání to není také. Takže logicky neodmítám nastoupit na VS ale úp nemá žádné zákonné právo mě nutit k lékařské prohlídce. A bez lékařské prohlídky nemůžete na VS! Jen bude takový nezaměstnaný vyřazen z evidence. Musí se odvolat. A jak vidět-uspěje.
Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
IV
22. 8. 2012 10:32
Ne my jsme to vyhráli, platí přesně to co sděluje v reakci "Občan".
 

 

A celkem parádní článek o Veřejné službě
Diskuse
ABC
12. 8. 2012 04:15
http://revolta114.blogspot.cz/2012/08/rekni-ne-verejne-sluzbe-drabkovym.html
SLEDUJEME PORUŠOVÁNÍ LISTINY LIDSKÝCH PRÁV A MRHÁNÍ PROSTŘEDKY ESP
Odpověď ombudsmana na stížnost týkající se veřejné služby
OBČANSKÁ SPOLEČNOST
12. 8. 2012 15:39
ESP je evropský sociální fond ,který se domnívá,že jeho prostředky jsou využívány na podporu tzv.inspektorátů práce tj.kontrola zaměstnavatelů zda neorganizují práci načerno.O ODKLONU -KRÁDEŽI TĚCHTU PROSTŘEDKŮ NA PŘ.TZV.DONEZ a o porušování článku LISTINY Č.28,26 odst.3,9 odst.1 ,3,10 odst.1 a zakona 506/1990Sb se tam neví.Našli jsme tel.č přímo do BRUSELU ZDARMA,kde mohou postižení občané hlásit anonymně podezření na pdvodné jednání ve vztahu k čerpání EU prostředků.Má se česky v prac době ozvat automat a číslo by mělo být známo i nejvyššímu státnímu zastupitelství -je to OO 800 0105 2004.Ministerstvu se pracovat nechce-obstarávat nové pracovní místa na coš jsou určeny peníze EU neumí proto bude požadavkem budoucí ge.stávky REORGANIZACE MINISTERSTVA TZV.NETÁHEL přičemž se jim mají snížit stavy pracovníků na polovinu a platy o třicet procent .
Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
IV
22. 8. 2012 10:42
Pro ABC!
Do diskuze vše zveřejňovat by bylo moc dlouhé, napíši vše potřebné do mailu akčníhospolku.
Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
výkon VS
22. 8. 2012 11:56
Dobrý den,
a to mají v plánu přesunout legálně VS i na neziskový sektor.
*Úřad práce bude usilovat o co nejširší nabídku veřejné služby tak, aby byl zachován rovný přístup ke klientům. Proto vede jednání především s obcemi, ale i s dalšími subjekty (státními institucemi, neziskovými organizacemi atd.) o organizaci veřejné služby.*
zdroj mpsv veřejná služba
 
Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
výkon VS
22. 8. 2012 12:00
Omluva , už blbnu
já tam četla ziskový sektormísto NEZISKOVÝ)), ale i toho se možná dočkáme.
Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
Czech.Justice
22. 8. 2012 14:22
Jenže ne každý má peníze na soud
Re: Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
Czech.Justice
22. 8. 2012 14:24
Jste si jist, že lékařská prohlídka paltí jen u pracovního poměru a rekvalifikace? Sice máte pravdu, že VS není ani jedno, ale úředníci to berou že ano. Takže úspěch v odvolání není jistý.
Veřejná služba a pracovní úraz
Diskuse
Czech.Justice
22. 8. 2012 14:39
Ještě se to tady asi neprobíralo. 1) Když si na veřejné službě způsobím úraz(no dejme tomu vlastní i nevlastní vinou) tak mám nárok si ten úraz zapsat do nějaké knihy pracovních úrazů, jak je to běžné u zaměstnavatelů? Potřebuji, aby v případě dalších zdravotních komplikací byl tento úraz evidován. Bez toho zápisu by to mohla obec i úřad práce zamést pod koberec. A tvářit se jako by se nic nestalo.
2) další příklad:Nenafasoval jsem od obce pracovní boty s ocelovou špicí. Práci vykonávám s obyčejnými teniskami. Ted mi něco tvrdého spadne na nohu (prostě náhoda)A mám okamžitě úraz. (Ocelová špice by najisto náraz utlumila) Co ted? Můžu na obec popř. na úřad práce podat stížnost, že mi neposkytla vhodnou pracovní obuv a mohl bych od ní dostat nějaké finanční odškodné??
Re: Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
ABC
22. 8. 2012 18:11
Ano, přesně toto jsem měl na mysli. Snad pak vznikne účinný návod, který někdo z ASN zveřejní (např. omítnutí VES z důvodu mravních a etických - porušování Listiny základních práv a svobod, jak píšete).
Odchod z Úp
Diskuse
PavelKA
22. 8. 2012 19:58
Dobrý den,dnes jsem odregistroval z Úp...nechtěl jsem nastoupit na VS,jelikož se jednalo o velmi nedústojnou práci.Pobírám pouze příspěvek na bydlení,který prý není evidencí na ÚP podmíněn.Chtěl jsem se zeptat jaké mám teď povinosti,když už nejsem registrován?Můžete mi prosím poradit?
Re: Re: Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
Občan
22. 8. 2012 20:10
Ano, jsem si jist. VS nesmí nezaměstnaný odmítnout (je-li mu nabídnuta), ale povinnost jít k lékaři aby určil zda je jí vůbec schopen nikde v zákoně není. Viz. Práva a povinnosti uchazeče o zaměstnání. je povinen:
-podrobit se na žádost úřadu práce vyšetření za účelem posouzení svého zdravotního stavu a vydání lékařského posudku, pokud žádá o zabezpečení pracovní rehabilitace, poskytnutí příspěvku na vytvoření chráněného pracovního místa, uvádí zdravotní důvody, které mu brání v plnění povinností uchazeče o zaměstnání nebo v nástupu na rekvalifikaci, nebo pokud jde o posouzení vhodnosti doporučeného zaměstnání z hlediska jeho zdravotní způsobilosti. Povinnost podrobit se lékařské prohlídce kvůli VS nikde v zákoně není.
http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/pravpov_uch
Re: Veřejná služba a pracovní úraz
Diskuse
Občan
22. 8. 2012 20:14
Při VS nemůže z hlediska práva vzniknout pracovní úraz.
Re: Odchod z Úp
Diskuse
Karel.mates
22. 8. 2012 20:28
Do 8dní zajím na pojišťovnu a nahlásit změnu plátce pojistného z úřadu na vás.
Re: Re: Odchod z Úp
Diskuse
PavelKA
23. 8. 2012 08:59
Takže jen zdravotní pojištění?A co sociální,musím se někde nahlašovat?A jakým způsobem se to zdravotní platí?
Re: Re: Re: Odchod z Úp
Diskuse
IV
23. 8. 2012 10:54
Zajdete si na nejbližší pobočku ZP, kde jim jen na základě svého průkazky a event. potvrzení o ukončení evidence na ÚP sdělíte, že se přihlašujete jako samoplátce. Nabídnou Vám způsob placení bezhotovostně nebo složenkou, to je velmi rychlé.
Sociální pojištění se skládá ze dvou částí:
1.pojistné na důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti, 2. pojistné na nemocenské pojištění.
Ze státní politiky nezaměstnansti jste se právě odhlásil, důchodové a nemocenské byste si mohl event. zaplatit pokud byste na to měl, což nepředpokládám. Hlásit se to nikde nemusí - tedy, pokud byste na zaplacení pojištění měl - pak na okresní správě soc. pojištění, výsledek je pouze ten, že od doby, kdy nejste registrován na ÚP, nejste důchodově a nemocensky pojištěn, což Vám bude vadit až při výpočtu starobního důchodu, kde se zohledňuje odpracovaná doba. Nemocenské vám samozřejmě také nikdo vyplácet nebude, když nejste zaměstnán. Takže bych to klidně nechala u ledu, stačí jen to zdravotní, protože bez toho se neobejdete.
Re: Re: Odmítnutí veřejné služby - osobní zkušenost a rada
Diskuse
IV
23. 8. 2012 11:23
Dobrý den,
včera jsem na mail akcnispolek zaslala přepis rozhodnutí, jak jej zpracuje pro veřejnost, nevím, ale určitě si poradí.
S pozdravem,
Irena V.
Re: Veřejná služba a pracovní úraz
Diskuse
Irena V.
23. 8. 2012 11:33


27.06.2012 | ZDROJ: BOZPinfo.cz | AUTOR: Přeslička Zdeněk

Na dotaz odpověděl JUDr. Zdeněk Přeslička.

KLÍČOVÁ SLOVA: úrazy, odškodňování

Nezisková organizace na základě smlouvy s úřadem práce zajišťuje výkon veřejné služby. Jelikož veřejnou službu vykonávají uchazeči o zaměstnání, kteří nejsou zaměstnanci neziskové organizace, dotaz zní, jak se řeší odškodnění úrazu? Jak se řeší odpovědnost za škodu způsobenou tímto pracovníkem?

Veřejnou službou se rozumí pomoc obcím nebo dalším subjektům zejména v oblastech zlepšování životního prostředí, udržování čistoty ulic a jiných veřejných prostranství, pomoci v oblasti kulturního a sportovního rozvoje a sociální péče. Veřejná služba je vykonávána osobami v hmotné nouzi a osobami vedenými v evidenci uchazečů o zaměstnání na základě písemné smlouvy, která obsahuje základní údaje o těchto osobách (jméno, popřípadě jména, příjmení, den, měsíc a rok narození a trvalý pobyt), místo, předmět a dobu výkonu veřejné služby, uzavřené s krajskou pobočkou Úřadu práce po dohodě s obcí nebo dalším subjektem. Za výkon veřejné služby nenáleží odměna.

Při sjednání rozsahu pracovní doby, doby odpočinku, podmínek pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se pro výkon veřejné služby použijí pracovněprávní předpisy. Pro výkon veřejné služby osobou mladší 18 let se použijí pracovněprávní předpisy upravující pracovní podmínky mladistvých zaměstnanců. V případě uzavření smlouvy o výkonu veřejné služby je krajská pobočka Úřadu práce povinna uzavřít pojistnou smlouvu kryjící odpovědnost za škodu na majetku nebo na zdraví, kterou osoba vykonávající veřejnou službu způsobí nebo která jí bude způsobena, pokud se s obcemi nebo dalšími subjekty nedohodne jinak.
DOTAZ
Diskuse
Ivča
23. 8. 2012 12:38
Zdravím diskutující,
pročítala jsem zde příspěvky ohledně docházení na poštu-dnes mi také na ÚP oznámili, že budu mít tuto povinnost od 27.8. a chtěla jsem se zeptat, pokud se z ÚP odhlásím začátkem září a přihlásím koncem října-bude mi tedy ÚP hradit zdravotní za celé září a říjen??Načerno nepracuji a od ÚP nepobírám nic a toto mi přijde jako nehorázné šikanování a omezování osobní svobody.
Práce na sluníčku
Diskuse
Ela
24. 8. 2012 13:16
Chci se zeptat, jak jste dopadli tento týden při extrémním teplíčku? Kdy lidem bylo doporučováno vůbec nevycházet ven? Já jsem např. v pondělí, kdy bylo asi nejhůře společně s 3 dalšími kolegy nevolníky strávila při pletí chodníků před základní školou, která sídlí na kopci a kde celý den nádherně svítí slunce od 5.45 do 13.15. Kdo si nevzal vodu s sebou měl zkrátka smůlu.Kolem nás projel vedoucí pracovník, který pouze zkontroloval, že skutečně jak ti idioti mlátíme do chodníků motykou. Blíží se mi konec docházky na VS. Dávám dohromady veškeré své negativní postřehy a budu trvat při návštěvě ÚP na písemném záznamu. Ale nevím, zda to vůbec k něčemu bude.
Další možnosti obrany ve správním řízení
Diskuse
Kossuth
24. 8. 2012 14:25
Chci jenom doplnit, že ani v případě kdy v odvolacím řízení neuspějete, není ještě nic ztraceno, existují další opravné prostředky v rámci správního řízení, jak celou situaci zvrátit ve svůj prospěch a to přezkumné řízení a obnova řízení.

Přezkumné řízení podle ust. § 94 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (ust. § 94 - ust. § 99).

Obnova řízení podle ust. § 100 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu (ust. § 100 - ust. § 102).

Další možností je podání stížnosti podle ust. § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, povaha stížnosti je spíše podpůrná.

Případně je možné podat správní žalobu proti rozhodnutí odvolacího orgánu o odvolání.
Re: Kdy se končí v DONEZu?
Docházka nezaměstnaných – DONEZ
Jana
24. 8. 2012 14:37
Já už sem 20.8. začala chodit 8 měsíc 2 krát týdně ,byla jsem se ptat všude nikoho to nezajímá prý to skončí automaticky.( Asi až se zblázním )
30.8. jdu na ÚP a nechám se vyřadit .
Re: Práce na sluníčku
Diskuse
Kossuth
24. 8. 2012 15:25
Jistě máte ve smlouvě o výkonu veřejné služby cosi o tom, že vykonavateli budou zajištěny podmínky pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v souladu s pracovně právními předpisy. Pracovně právní předpisy stanovuje i pátá část zákoníku práce BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI. Hned první § 101 říká:

(1) Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnost a ochranu zdraví zaměstnanců při práci s ohledem na rizika možného
ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (dále jen "rizika").

Z této povinnosti zaměstnavatele lze dovozovat i povinnost zajistit na pracovišti ve vašem případě na místě výkonu nezávadnou pitnou vodu. Dochází tedy, k porušování smlouvy toto by si nikdo dovolit neměl. Trvejte na písemném záznamu z jednání, nemusíte čekat, až na konec výkonu veřejné služby. Stěžovat si můžete třeba hned v pondělí to je úřední den.
Re: Veřejná služba a pracovní úraz
Diskuse
Kossuth
24. 8. 2012 16:13
Při výkonu veřejné služby nemůže z hlediska práva vzniknout pracovní úraz, ale zřejmě ani nemoc z povolání. Což je samo o sobě nesmysl. Nelze tedy aplikovat § 105 zákoníku práce - Povinnosti zaměstnavatele při pracovních úrazech a nemocech z povolání.
Re: DOTAZ
Diskuse
Kossuth
24. 8. 2012 17:01
Na základě písemné žádosti uchazeče o zaměstnání o ukončení vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání podle § 29 zákona 435/2004 Sb., o zaměstnanosti vám ukončí vedení v evidenci. Poté je třeba nahlásit zněnu na pojišťovnu. Pokud se znovu zaevidujete koncem října, neměl by v tom být problém. Doporučuji si celý postup ještě ověřit u vaší zdravotní pojišťovny. Souhlasím s vámi, že se jedná o šikanování a omezování osobní svobody.
Veřejná služba – možnosti ochránce
Diskuse
Kossuth
27. 8. 2012 07:21
Veřejná služba – možnosti ochránce

Tisková zpráva na http://www.ochrance.cz/
Re: Veřejná služba – možnosti ochránce
Diskuse
Občan
27. 8. 2012 14:09
Alibistické! Že musí plně respektovat platnou právní úpravu.To každý. Ale on je veřejný ochránce práv, měl by alespoň vydat nějaké stanovisko. Ano-je to forma nucených prací. Ne-není to forma nucených prací. Nebo stačí drobné úpravy a bude to OK.
Re: Re: Veřejná služba – možnosti ochránce
Diskuse
Kossuth
27. 8. 2012 15:42
Je zřejmé, že se jedná o nucené práce pod záštitou zákona, ale dokud nerozhodne Ústavní soud, tak platí současná právní úprava zákona, s tím skutečně nic dělat nemůže. S čím, ale něco dělat může už v tuto chvíli je podle mého názoru nedodržování pracovněprávních předpisů při výkonu veřejné služby to je například, že vykonavatelé nemají zajištěn přístup k nezávadné pitné vodě, hygienickým potřebám, kapitolou samou o sobě jsou toalety, nemají pracovní boty ani oděv. Nějaké stanovisko zda je to forma nucených prací či ne by skutečně vydat měl. Ono také záleží na tom kolik podnětů má přímo od vykonavatelů veřejné služby. Kde není žalobce není ani soudce.
DONEZ a práce dohodou
Poradna
Eva H.
27. 8. 2012 16:35
Mám po velkém shánění už půl roku práci dohodou, při současné evidenci na ÚP, a přesto jsem byla zařazena do DONEZU. Jak je to možné?
Re: DONEZ a práce dohodou
Poradna
Eva H.
27. 8. 2012 18:07
Tak už nic, prošla jsem si diskuzi a jsem v obraze. Pane jo, z 21. století zpět do otrokářské společnosti. Ale proč ne, v naší malé České plutokrativní republice. Dost mi to připomíná listinu Práv pacientů v nemocnicích, taky cár papíru pro zasmání. Chtěla jsem se zeptat, jak funguje to odhlašování a přihlašování na ÚP. Jak dlouho můžu být odhlášená, aby mi platili ZP? Někde čtu měsíc, někde 2. Jak přesně zní příslušný předpis (zákon, nařízení...)?
Re: Re: Re: Veřejná služba – možnosti ochránce
Diskuse
Občan
27. 8. 2012 18:37
Souhlas, jenže ta pravidla VS jsou úmyslně nastavena dosti nejasně. Například pracovní oděv a obuv, tam záleží jakou má úp s organizací jíž otroky zapůjčuje smlouvu. Tam je buď třeba obec, když to tam není tak úp. Jenže otrok nemá šanci zjistit kdo mu je má vydat. A samotné žádání o ochranné pracovní oděvy či obuv je kapitola sama pro sebe. V normálním případě mě zaměstnavatel pošle svařovat musí mi automaticky vydat svářecí kuklu. Nežádáte o ní. Vydat při nástupu vhodnou obuv a oděv by mělo být při vs také automatické. Stěžovat si na praktiky u vs by se mohlo vymstít. Můžou se člověka snadno zbavit. A pokud si nejprve nestěžujete na obci/úp, tak se tím ombudsman vůbec nebude zabývat. To jeho stanovisko by otrokům výrazně psychicky pomohlo.
Re: Re: Re: Re: Veřejná služba – možnosti ochránce
Diskuse
Kossuth
28. 8. 2012 09:04
Co se týče pracovního oděvu a obuvy budou se zřejmě vymlouvat na to, že se nejedná o práce s vysokým stupněm opotřebení a tudíž nemají povinnost pracovní oděv a obuv zajistit, to je ale dost sporné zvlášť když při výkonu veřejné služby nemůže dojít k pracovnímu úrazu. Jsem si jist, že při použití vhodné pracovní obuvy by byly následky úrazu mnohem menší, než kdybych vykonával veřejnou službu s teniskami. Zase tak snadno se vás zbavit nemůžou, musí se jednat o závažné porušení povinností spojených s výkonem veřejné služby, nebo o prokazatelné neplnění podmínek individuálního akčního plánu. Pokud něco takového nastane, zahájí s vámi správní řízení, jehož výsledkem bude zřejmě vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání. Jedná se o prvoinstanční rozhodnutí. Proti tomuto rozhodnutí je bezpodmínečně nutné podat ve stanovené lhůtě odvolání. Chápu, že ne každý bude riskovat vyřazení z evidence úřadu práce, zvlášť když se jedná o osoby v hmotné nouzi nebo o uchazeče o zaměstnání, který ještě pobírá podporu v nezaměstnanosti. Na praktiky při výkonu veřejné služby si musíte stěžovat nejprve u úřadu práce. Na každém pracovišti by měla být osoba odpovědná za koordinaci veřejné služby, popřípadě si můžete stěžovat u vedoucího pracovníka. V každém případě trvejte na písemném zápisu z jednání, popřípadě si sebou můžete vzít nějakého svědka. V případě, že vaší stížnosti nebude vyhověno, můžete podat podnět veřejnému ochránci práv, s doložením kopií veškerých písemností vztahujících se k věci.
Re: Re: DONEZ a práce dohodou
Poradna
sarka
28. 8. 2012 09:34
Pokud se odhlásíte z ÚP koncem srpna,musíte se opět přihlásit koncem září.Pokud se odhlásíte počátkem září ,stačí Vám se znovu zaevidovat ke konci října.Zjednodušeně,musíte být alespoň jeden den v měsíci vedena na ÚP,aby za Vás zdrav.pojištění platil stát.
Odhlášení z UP
Poradna
Honza
28. 8. 2012 11:53
Zdravím.
Jak má vypadat písemné odhlášení? Nebo jim to stačí říct ustně? Díky
Jedna svině už to má za sebou
Diskuse
Drábek se rozlakal
28. 8. 2012 12:20
Jiří Král (62), který na ministerstvu práce a sociálních vedl oddělení sociálně pojistných systémů, spáchal minulý týden sebevraždu. Tělo bylo nalezeno v jeho bytě, přivolaní policisté vyloučili cizí zavinění.

Na případ upozornil deník Blesk, podle kterého mohly být příčinou zdravotní obtíže, neboť byl Král v dlouhodobé pracovní neschopnosti.

Podle policejní mluvčí Jany Rösslerové policie skutečně ve čtvrtek nalezla v Praze 6 tělo 62letého muže. „Bylo nalezeno v jeho bytě, kde spáchal sebevraždu. Policie na místě vyloučila cizí zavinění,“ řekla Novinkám Rösslerová.

Zpráva zaskočila i ministra a Králova nadřízeného Jaromíra Drábka. „Je to pro všechny bolestivá a nenahraditelná ztráta,“ reagoval pro Blesk ministr.

Král působil jako vrchní ředitel Sekce sociálně pojistných systémů. Podle webu ministerstva měl na starosti řízení oddělení koordinace sociálního zabezpečení, odboru sociálního pojištění a odboru posudkové služby.

val, Novinky

Drábek se nám rozplakal, když chcípla asociální veš, která brala měsíčně 100.000,- Kč a za ty krvavé peníze si jen vymýšlela, jak nezaměstnaným ztrpčovat život!

A proto volte KSČM ve všech možných volbách, ta už s takovými sviněmi, jako Drábek, nebo Král zatočí! Po vítězství KSČM bude muset stát doplatit VŠEM nezaměstnaným za veřejnou službu, za DONEZ, příspěvek na živobytí se zvedne na min. 5.000,- Kč na 1 osobu, zvýší se doplatek na bydlení, příspěvek na bydlení, znovu se zavede pohřebné, pastelkovné, vrátí se původní výše mateřské atd. Prodlouží se podpůrčí doba v nezaměstnanosti na 1 rok, prvních 6 měsíců s nárokem na 90% průměrné mzdy, zbylých 6 měsíců na 60%, tak jak je to v civilizovaných zemích.

 

 

 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7