Jdi na obsah Jdi na menu
 

Archiv diskuních příspěvků - červen 2012 (3)

8. 4. 2013

 

ivka
20. 6. 2012 15:27
Dobrý den,
ještě to nemají úplně prošetřeno, viz konec článku,
ale pravdu máte v tom, že pokud´ není práce, tak se občan dostává na okraj chudoby a stačí jenom málo k tomu, aby udělal VŠE proto, aby nebyl bezdomovec.
Třeba ted´je článek o tom jak oprava D1 bude zkouškou pro všechny. Firmy musí dělat 16 hodin denně-co myslíte, najmou levnou pracovní sílu na 12tky, nebo vytvoří normální pracovní směnya to třeba dvě a slušný plat odpovídající takové fyzické dřině???)))Vše je o lidech, jak se snaží oškubat jeden druhého, no a pak máme plno lidí bez práce a následně plno občanů na ulicích, nemyslím na demostracích)), ale jako bezdomovce a tam už je Vám vše jedno, tam jde o to jak přežít ze dne na den a jenom čekáte kdy už to skončí...ten život.-bezdomovci už nijak neohrožují vysokou politiku, vlastně ani u voleb, protože nemůžou mít ani přehled , když nemají možnosti přísunu informací, to politik nevidí.
Re: Re: Lupiči mučili podnikatele v jeho domě, než jim řekl, kde má cennosti
Diskuse
ivka
20. 6. 2012 15:36
Jo jetště jsem chtěla dodat, že
Český stát vás chrání před chudobou, ukazuje statistika. )))článeček o tom jak je nám hej, statisticky))
zdroj
http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=749186
takže hezký den pomáhejme si a užívejme sluníčka a léta.
Veřejná služba
Diskuse
Dříč
20. 6. 2012 18:01
něco pro pobavení:
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politici-volicum/Vlada-CR-patri-mezi-spicky-v-boji-proti-obchodovani-s-lidmi-236769
ÚP vůbec nenabízí lidem pracovní místa, které vznikla za dotace EU
Diskuse
Radek102
20. 6. 2012 19:29
Tak se mi podařilo najít inzerát zaměstnavatele, který byl podpořen z dotačních peněz EU - to jsou takové ty projekty, které zakládají vytvoření pracovního místa na stanovenou dobu, tuším 2 roky. Firma nabízí via stránky ÚP (MPSV) několik volných míst a přesto, že kvalifikační předpoklady splňuji naprosto dokonale, místo mi ni ze strany UP nebylo nabídnuto. Firma zatím odpověděla nic neříkajícím mailem, asi tak na úrovni automatického odpovídače. Holt asi už bylo rozhodnuto, že mě dají na nucené práce.
Re: ÚP vůbec nenabízí lidem pracovní místa, které vznikla za dotace EU
Diskuse
Radek102
20. 6. 2012 19:46
na tu VS si vezmu pilník, buď s ním budu brousit lopatu, nebo ostřit násadu koštětě!!!! :(( Ale, ne v klidu : prostě to zastřeším těmi odbory :) Když staré nekonají (v podstatě se starají jen o zaměstnance), tak se založí nové. Rád bych našel případné zájemce, kteří by do toho také šli. O nic nejde, jsme nezaměstnaní, nemáme příjem, zkusíme kontaktovat stávající odborové centrály v Čechách i v zahraničí, požádáme o symbolickou podporu finanční na provoz (zas toho tolik nepotřebujem), a pak je to jen "veřejné službě" pro nás samotné, ne pro cizí otrokáře co se válejí na úřadech a radnicích. Já bych ty odbory zas tolik nezatracoval, stačí vzponemout na Zavadil z ČMKOS vzdychal, že je škoda, že nezaměstnaní nevyjdou do ulic. 600.000 !!
Zdravotní prohlídka
Poradna
Ivana
20. 6. 2012 21:37
Poslali mne na VS bez zdravotní prohlídky s tím že formulář k lékaři již nedávají je toto možné?
Re: Dobri holubi se (na Urad prace) vraceji
Diskuse
Martin
20. 6. 2012 22:43
Diky za reakce. Asi se to bude lisit pripad od pripadu a UP od UP, nekde tady v diskusi jsem cetl, ze urednici meli snahu navazat na predchozi registraci.

Nicmene podle stranek MPSV muzou zaradit cloveka do systemu DONEZ prakticky kdykoliv (O zařazení uchazečů o zaměstnání do systému rozhoduje Úřad práce ČR prostřednictvím systému, který provádí předvýběr uchazečů o zaměstnání.) a IAP by mel nastupovat az po 5 mesicich (Individuální akční plán vypracuje úřad práce vždy, pokud je uchazeč o zaměstnání veden v evidenci uchazečů o zaměstnání nepřetržitě déle než 5 měsíců.). Jedinym nejasnym je - jak take jinak - VS, ta pravidla zjevne vubec nema. Spravne by na ni melo dojit az po dvou mesicich, ale vyberova kriteria si tak trochu protireci (Základním kritériem výběru klientů, kterým bude nabízena veřejná služba, je vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání delší jednoho roku nepřetržitě nebo delší jednoho roku v průběhu posledních tří let.) Takze je to jako vzdy o lidech, hodne asi zalezi jak se urednik vyspi a jak si prapodivne napsane dokumenty vylozi.
Re: Re: Dobri holubi se (na Urad prace) vraceji
Diskuse
Radek102
21. 6. 2012 00:40
Pozor! IAP (Individuální akční plán) má být VYPRACOVÁN A PŘEDLOŽEN (!!!) UCHAZEČI O ZAMĚSTNÁNÍ. Ukaždte mi jediný případ, kdy by tuto svou povinnost ÚP splnil. Nic. Jen vám nechají podpsat "zařazení do IAP" aby s vámi pak mohli vytřít.
Re: Re: Re: Může být člověk nucen podepsat smlouvu bez řádného prostudování?
Poradna
Radek102
21. 6. 2012 00:53
Toto není řešení. Je vůbec zajímavé, že zatímco u pochybných podobních prodejců hrnců a půjček je každému jasné, že nemá podepisovat nic, co si řádně prostudoval, sesznámil se s obsahem a pochopil, NA ÚRADĚ právo neplatí, a občan, který vyživuje úředníky musí podepsat všechno hned, bez rozmyslu, bez času na pročtení.
Re: Re: Re: Re: Může být člověk nucen podepsat smlouvu bez řádného prostudování?
Poradna
sarka
21. 6. 2012 09:04
Není to úplně ideální řešení,ale bohužel pokud se Vám samotnému nepodaří najít práci,je to jediné co můžete udělat,ať nemusíte dělat otroka za pouhou platbu ZP.Samozřejmě s podpisem smlouvy nemusíte souhlasit,ale jistě to vždy uhrají na porušení IAP a vyřadí Vás.Sama jsem namítala,že nemohu vykonávat VS, kvůli povinné školní docházce malého školáka a také místě výkonu a povaze manželova povolání.Což sami uvádějí jako vážnými důvody,ale absolutní nezájem.Ještě je možné zkusit podat námitky k tomu,že smlouvu o výkonu VS ,podepisujete dobrovolně.Požadovat,jak tu někdo radil podepisuji pod nátlakem a hrozbou vyřazení z evidence.Ale i tak si myslím,že to vždy uhrají ve svůj prospěch.
Re: Re: Re: Dobri holubi se (na Urad prace) vraceji
Diskuse
Jana
21. 6. 2012 09:07
Na našem ÚP se to dělá tak, když nastane doba sepisování plánu, tak nezaměstnaného přeřadí k jiné "zprostředkovatelce práce" které je specializovaná na dlouhodoběji nezaměstnané. Dají nám úkol, abychom si navrhli nějaké efektivnější způsoby hledání práce a dali nám plán aktivit - přednášek na které bychom chtěli jít. Potom se sepisoval ten plán IAP (plán k ničemu nevedoucí a neřešící nezaměstnanost jedince). V rámci plnění plánu máme například uvádět do tabulky - které firmy jsme kontaktovali s kým jsme mluvili, jaké techniky hledání práce používáme - telefon, internet, doptávání přímo ve formách, které zatím nikde práci nenabízejí a výsledky jednání. Musíme uvádět tel.čísla a data kontaktu.
Při další návštěvě tabulky odevzdáváme.
Přihlásila jsem se na jednu přednášku která mě zajímala. Akce přednášek - akcí byla připravena na různá témata. Vše probíhalo v jednom baráku v jeden den, každé téma mělo své místnosti. Plaltilo se to asi z Fondů EU - lektoři, nájemné, pohoštění, proplacení jízdného na akci a zpět. A TEĎ to FIASKO. Byla jsem tam z nezaměstnaných SAMA. Tak jsem si mimo plán IAP přidala ještě 2 témata, která mě zajímala - lektoři byli opravdu odborníci a dost zklamaní z akce pro nezaměstnané.
Jak ÚP pracoval s těmi přihlášenými a nezúčastněnými nevím.
Akce dopadla špatně. Raději bych se účastnila podobných aktivit než se hrabat na smetišti v odpadcích. Témata byla zajímavá, každý si mohl něco vybrat.
Lektoři určitě šíří negativní zkušenosti s nezaměstnanými.
Re: Zdravotní prohlídka
Poradna
Zdrav.prohl.
21. 6. 2012 09:47
Před zahájením práce na veřejné službě je nutná preventivní zdravotní prohlídka!
Starostka zřejmě ještě nebyla v kriminále...
Diskuse
ABC
21. 6. 2012 10:59
http://www.denik.cz/jihocesky-kraj/verejnou-sluzbu-zatim-odmitlo-dvacet-lidi-prisli-tim-o-davky-20120615-2paz.html?_fid=f3ih
Re: Zdravotní prohlídka
Poradna
Ivana
21. 6. 2012 11:17
Dobrý den Ivčo,
jsem také na VS a již také bez zdravotní prohlídky.
Prý by bylo moc papírování a stačí,když prohlásíte,že jste zdravá :-D...nikdo se mě na tuto skutečnost ale neptal!
Neví,jaké užívám léky,zda se sněčím léčím atd...je to všem jedno,hlavně,že mají méně práce a vy budete "makat zdarma"...
Re: Re: Zdravotní prohlídka
Poradna
petra
21. 6. 2012 11:33
nerozumím podpisu prohlášení o mém zdrav. stavu, co když opravdu nejsem v poho a dovolím si papír nepodepsat.kdo to rozřeší, doktor napíše zprávu a úřady mu věří, mne obviní ,že mařím spolupráci a něco si vymýšlím.že je hodně papírování a od kdy jim to vadí?!?
Úředníci poslali na veřejné práce vážně nemocného
Diskuse
ABC
21. 6. 2012 11:57
http://www.denik.cz/kraj-vysocina/urednici-poslali-na-verejne-prace-vazne-nemocneho-20120608-iumm.html
| IP: 84.42.156.31 Blokovat IP Nahlásit SPAM
Re: Zdravotní prohlídka
Poradna
Zdravotní prohlídka
21. 6. 2012 13:54
Je nutná zdravotní prohlídka osob před nástupem na veřejnou
službu?
Obec (organizace) je povinna nepřipustit, aby osoba v hmotné nouzi vykonávala v rámci veřejné služby zakázané práce a práce, jejichž náročnost by neodpovídala schopnostem a zdravotní způsobilosti této osoby. K tomuto účelu je osoba v hmotné nouzi povinna podrobit se preventivní zdravotní prohlídce u svého ošetřujícího lékaře
a nebo pokud obec (organizace) bude požadovat prohlídku u svého smluvního lékaře,tak u něj.
Jestliže obec (organizace) sepisuje s osobou smlouvu o výkonu veřejné služby každý měsíc a pracovní náplň se nemění, je dostačující jedna zdravotní prohlídka provedena před prvním nástupem na veřejnou službu.
zdroj MPSV -VEŘEJNÁ SLUŽBA
Veřejná služba
21. 6. 2012 15:23
Dobrý den,
nezaměstnaní můžou pracovat pro TJ Spartak Přerov. Spartak má převážnou část svých pozemků ve výpůjčce od města Přerova. Veřejná služba by probíhala právě v oblasti údržby těchto pozemků. Tuto práci by vykonávalo až osm lidí,“ řekl náměstek.
Přerovský Úřad práce eviduje kolem sedmi a půl tisíce nezaměstnaných, z toho necelých tři tisíce uchazečů má trvalé bydliště v Přerově. ...
více zde
http://www.top09.cz/regiony/olomoucky-kraj/medialni-vystupy/nezamestnani-muzou-pracovat-pro-tj-spartak-prerov-7772.html
nadpis
Diskuse
bb
21. 6. 2012 17:10
Čtu zde, že jsou mezi námi hrdí jedinci, kteří odmítají podepsat vs. nechápu proč nevyužijí odhlášeni a přihlášení, ale budiž. ale když už chtějí platit, tak ať radši zruší souhlas se zpracováním osobních údajů. za to hrozí malá sankce - vyřazení na 3 měsíce.
Re: nadpis-odhl.a přihl
Diskuse
přihl-odhl.
21. 6. 2012 21:26
Úřad práce ale tyto případy dokáže odhalit. „Při
K posuzování žádostí o využití aktivní politiky zaměstnanosti bereme na zřetel i historii evidence.
www.homerlive.cz/zpravodajstvi/davky_chteji_zajem_opraci_ale_jen_predstiraji.html
Poté, co byli sankčně vyřazeni z evidence úřadu práce, se přicházejí totiž znovu zaevidovat....


Re: Re: nadpis-odhl.a přihl
Diskuse
ABC
21. 6. 2012 21:59
No, tak to podepíše, nechá se zdarma vyšetřit a další den se odhlásí a další zase přihlásí. V čem je problém? Stát přijde o pětistovku za lékaře a jede se dál. Za 2 měsíce Vám to nabídnou, zase se odhlásíte a tak pořád dokola. Krom toho budou nuceni zaplatit další vyšetření.
Re: Re: nadpis-odhl.a přihl
Diskuse
sarka
22. 6. 2012 08:38
Cituji: Obelstít zákon se snaží někteří nezaměstnaní,aby získali sociální dávky.A co se snaží obelstít nezaměstnaní,kteří žádné soc.dávky nepobírají ani nikdy nepobírali.
Re: Re: Re: nadpis-odhl.a přihl
Diskuse
chytrolín
22. 6. 2012 09:11
500 za lékaře??? v menu ve vaší poradně je dotaz, jak je možné poslat na VS bez lékařské prohlídky?!? vypadá to, že už o žádnou 500 stát nepřijde a pro urychlení a údajně odbourání papírů a administrativy již potřeba lék. prohlídky není.....více na stránkách vaší poradny.
Re: nadpis
Diskuse
katka
22. 6. 2012 11:32
Já si myslím , že odhlašováním a znovu přihlášením se nic neřeší. To si můžou myslet že chci jet na dovolenou, a ne že nesouhlasím s VS. Pokud to není někde v zápise tak se s tí nikdo nebude zaobývat a pořád se budou lidi posílat na nucené práce.
Strážníci mají v Dubí posily))
Diskuse
ivka
22. 6. 2012 14:14
aneb pomocná stráž Veřejné Bezpečnosti se opět vrací)))
http://teplicky.denik.cz/zpravy_region/straznici-maji-v-dubi-posili-20120520.html


Nebo, mladí britští nezaměstnaní jsou posíláni na práci zadarmo v supermarketech na dobu až dvou měsíců.
Britské ministerstvo práce a důchodů zdůraznilo, že jestliže projeví uchazeči o zaměstnání zájem o takovouto práci zadarmo, musejí pracovat zadarmo po celých osm týdnů, jinak jim bude odebrána podpora v nezaměstnanosti. ---------takže v tom marastu je i Británie, nicméně tam se zvedla vlna protestů proti veřejným pracím, neboli pracím za nic dokonce i v soukromém sektoru.
http://www.blisty.cz/art/61018.html
Re: Strážníci mají v Dubí posily))
Diskuse
Radek
22. 6. 2012 19:03
Jenže v té Británii to není zadarmo jako tady, tam má každý aspoň tu podporu, která je v přepočtu 10-15 tisíc Kč, k tomu sociální bydlení zdarma. Tady většina nezaměstnaných žádnou podporu ani jinou pomoc od státu nemá.
Re: Re: Strážníci mají v Dubí posily))
Diskuse
Radek102
22. 6. 2012 19:09
Přesně, od státu nedostávám vůbec nic!!! a ZP za osoby bez přijmů je placené státem ze zákona a nelze ho podmiňovat výkonem práce bez mzdy. POLOČistý postup by byl, kdyby pracovníci VS dostávali od státu minimální zdu * počet hodin a od té by jim byly odečteny odvody stejně jako zaměstnancům. Poločistý proto, protože beztak k práci nesmí být nikdo nucen v tísni a výhružkou uvalaní do do dluhů. Je zajímavé, že jakmila se soudružka na UP udělal u mě poznámku že mě pošlou na VS, už mi začaly chodit poštou nabídky firem na zprostřekování odložení a krachu. Únik osobních údajů jako prase!!
Re: Re: Re: Re: nadpis-odhl.a přihl
Diskuse
ABC
22. 6. 2012 20:04
Bez lékařské prohlídky (posudku) to možné skutečně není, aniž by tím úřednice porušila zákon! Podejte stížnost výše - inspektorát práce, né řediteli ÚP!
Uchazeč o zaměstnání na ÚP x agenturní pracovník
Diskuse
Rade102
22. 6. 2012 22:14
Je celá řada továren, které vůbec neinzerují volná místa. Pokud tam chcete pracovat (obvykle za otrockých podmínek), obvykle se musíte zaregistrovat u nějaké zprostředkovatelské agentury. Pak si ještě musíte sami hlídat a zjišťovat zda se nějaké místo uvolnilo. Pokud ano, tak nastoupíte, třeba jen na jeden den. Je to sice hnus, ale budiž. Problém je, že stávající zákonná úprava tuto možnost uchazečům o zaměstnání vedeným v evidenci ÚP zakazuje, neboť je jim zakázáko si jakkoli přivydělat. Z toho pohledu by to chtělo právní analýzu, zda vámi doporučenou výpovědí a opětovným přihlášením si uchazeči vlastně nezhoršují podmínky, protože podle všeho, kdo je v evidenci ještě "postaru" tak má možnost si přivydělat, a kdo po novém způsobu, tak nikoli. Nezaměstnaným je zakázáno pracovat (nesmí si přivydělat) a zároveň je jasné, že na takový způsob výdělku, kdy vůbec není jisté zda v pondělí bude volné místo "u pásu", nelze spoléhat. Jestli si to představují tak, že jeden den zavoláte do agentury zda je volno, pak se půjdete odhlásit z evidence, následně si odpracujete svých 8 hodin a půjdete se opět do evidence nahlásit, tak fakt nevím, jak si to představují. Jo a mimochodem, kdybyste viděli jak do těch sušenek v té neklimatizované přehřáté hale kape pot z čel otroků, tak byste ty BéBéčka už nikdy nejedli. :)
Re: Uchazeč o zaměstnání na ÚP x agenturní pracovník
Diskuse
Dana
23. 6. 2012 08:02
Práce na jeden den je asi nový výmysl, jak neproplácet podporu v nezaměstnanosti. Nezaměstnaný pobírající podporu z předchozího zaměstnání nastoupí na takové místo a netuší, že je to na jeden den. A jak se mu bude nová podpora vypočítávat, pokud na ní ještě bude mít nárok?
veřejné práce
Poradna
Radim
24. 6. 2012 07:07
Dobrý den :o/ prosím o radu. Můžu se odhlásit jeden den před nastupem na VP z úřadu práce?? A za měsíc se znovu přihlásím.
Re: Re: veřejné práce
Poradna
sarka
24. 6. 2012 09:18
Z ÚP se můžete odhlásit na vlastní žádost kdykoli.A po necelém měsíci opět znovu přihlásit.
Re: Re: Re: veřejné práce
Poradna
Radim
24. 6. 2012 09:42
Děkuju moc :o) takže se odhlasím den před nástupem na nucené práce :o) a dva dny před koncem července zase přihlásím. Nedostávám žádnou dávku a UP plati jenom ZP a přesto jsem dostal nucené práce :o/ tohle je na hlavu postavené a hodně stresující.
Re: Re: Re: Re: veřejné práce
Poradna
sarka
24. 6. 2012 11:42
ANO,stačí když to uděláte ,jak popisujete.Jen se nenechte vyprovokovat k tomu,že důvodem odhlášení je nástup na VS.Prostě na vlastní žádost,nic víc neuvádějte.Mimochodem,těch co mají vykonávat VS za platbu je nás mnohem víc,nejste v tom sám.Takže přeji hodně úspěchů a volný čas věnujte smysluplnější činnosti např.hledání zaměstnání.
Doplňuji:za platbu zdravotního pojištění.
 
 
lu
24. 6. 2012 17:11
Dobrý den, tento týden mi konečně skončila docházka na DONEZ. Mám se dostavit na ÚP, předpokládám, podle toho co tady čtu, že mi budou nabídnuty veřejné práce. Už mám sepsanou žádost o vyřazení z evidence, ale má otázka je, kdy ji mám úřednici předložit? Napadá mě to udělat tak, že když začne mluvit o veřejných pracech vytáhnu na ni žádost, ale mám obavy z toho aby na mě nevyrukovala s tím, že práce odmítám a nechtěla mě vyřadit sankčně. Jinak bych se z ÚP neodhlašovala, ale u paní nikdy nevím co na mě vytasí. Poraďte prosím jak to probíhalo u Vás.
Re: Re: Re: Re: veřejné práce
Poradna
Radek
24. 6. 2012 19:56
Nezapomeňte ale do 8 dnů nahlásit změnu své zdravotní pojišťovně.
Re: UP
Diskuse
Radek
24. 6. 2012 20:24
Teoreticky vzato odhlásit se můžete úplně kdykoliv. Jestli máte obavu, že Vám to bude úřednice komplikovat, tak ji klidně podepište, co bude chtít a odhlašte se až další den. Odhlášením se veškeré závazky ruší. Nebo se odhlašte preventivně hned jak tam přijdete a budete mít měsíc (plus další dva) pokoj.

Nebojte se toho, ono to sankční vyřazení není tak jednoduché. Úřad musí Vaše pochybení prokázat. Nemůže stavět na výpovědi úřednice, že si myslí, že jste se chtěla odhlášením vyhnout nabídce práce.
Re: Re: Uchazeč o zaměstnání na ÚP x agenturní pracovník
Diskuse
nádeníctví
24. 6. 2012 20:41
Práce na jeden den a ještě stát v pomyslné frontě přes prac.agenturu, za nuzný výdělěk, je nádenictví.To kdysi v minulosti již bylo, akorát ted to máme modernější-nestojí se v řadě před fabrikou a nečeká se na fabrikanta zda za nuzný výdělek někoho na den potřebuje, ale čeká se zda nám prac.agentura dá vědet, že za nuzný výdělek na jeden,či dva dny můžeme jít makat.Tomu říkám krok vpřed,takže časem bude ještě lépe.
Označen slovem nádeník, je právě označení osoby bez trvalé práce a tato každé ráno chodila na určitá místa, kde byli vybíráni pro určitou práci na den.
Re: Uchazeč o zaměstnání na ÚP x agenturní pracovník
Diskuse
katka
25. 6. 2012 06:42
Dobrý den, není pravda,že nezaměstnaný si nemůže přivydělat,může si přivydělat do 4000Kč za měsíc. Ale pokud bere podporu, tak se mu ta podpora oddálí o to co chodí pracovat.
Re: UP
Diskuse
katka
25. 6. 2012 06:48
Papír s výpovědí noste u sebe a před podepsáním smlouvy o Vs bych jim ho dala. to nic neodmítáte,prostě odcházíte třeba na dovolenou.
veřejné práce
Poradna
david
25. 6. 2012 09:21
Dobry den, chtel sem se zeptat ohledne verejne sluzby.. Ve smlouve mam, ze se me tyka po dobu jednoho mesice a to na max 40 hodin/mesicne. Jelikoz sem pridelen na pomoc pri charitnich akcich mesta, tudiz sem za ten mesic odpracoval pouze 23 hodin v ramci tri dnu, vic akci se u nas nekonalo a tudiz o me ze strany charity nebyl zajem.. Mam to nejak resit, nebo se odpracovat tech 40 hodin nemusi? Abych z toho pak nemel nejaky zbytecny problemy. A jestli se mam jeste zastavit pro nejaky potvrzeni, ze sem si tam tech 23hodin odpracoval, jestli mi daj razitko nebo neco, nebo zda to posilaj rovnou na pracak?? Dekuji za odpoved
Re: veřejné práce
Poradna
ifka))
25. 6. 2012 10:12
Podle čeho byla stanovena doba k výkonu veřejné služby?

Doba nejvýše 20 h za týden je opatření, které má zabránit tomu, aby osobám nebyla nabízena více než poloviční doba normálního pracovního úvazku za týden. To znamená, že osobě může být nabídnuta i 1 hodina týdně na veřejné službě, ne však 21 h týdně. I když je v zákoně navrženo, že se veřejná služba může nabídnout již po 2 měsících evidence, nabídky budou především zaměřeny na uchazeče o zaměstnání, které jsou v evidenci dlouhodobě (déle než rok).
Jaká je nejkratší přípustná délka výkonu veřejné služby týdně?

Nejkratší doba výkonu veřejné služby není zákonem stanovena. Stanovování konkrétního počtu hodin bude zohledňovat individuální podmínky jak u klientů, tak u organizátorů veřejné služby a může se v rámci týdenního plánu výkonu veřejné služby různit.
---------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
v podstatě i kdyby jste odpracoval na VS jenom hodinu, tak ste již plán výkonu VS ze své strany splnil podle zákona soc. reformy.
Maximum je těch 20h týdně a minimum v podstatě je cokoliv pod tady tu dobu.
Problém v tom nevidím, problém vidím spíše v tom, že něco takového jako samotný výkon VS pro občany v tak těžkém období jako hledání práce , vůbec stát připouští, místo toho aby spíše aktivnějí mohl UOZ hledat vhodné zaměstnání, tak nahrazuje levnou pracovní sílu , někdy i zadarmo a bere tím možnost vytvoření na takovou práci , pracovní pozici s ŘÁDNÝM FINANČNÍM OHODNOCENÍM- platem a s pracovní smlouvou.
Re: Re: Uchazeč o zaměstnání na ÚP x agenturní pracovník
Diskuse
ifka))
25. 6. 2012 10:18
(katka, 25. 6. 2012 6:42)

Dobrý den, není pravda,že nezaměstnaný si nemůže přivydělat,může si přivydělat do 4000Kč za měsíc. Ale pokud bere podporu, tak se mu ta podpora oddálí o to co chodí pracovat.
--------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
to je síce hezký , pokud´to teda tak je, ale při výkonu VS , nebo docházky na DOnez asi těžko skloubitelné)) ani pro jedno to není omluvenka, takže opět k ničemu, páč pokud´ si někdo najde pmožnost přivýdělku, tak ho nakonec i tak můžou poslat na VS , či DOnez.
Bezdomovce ve Fabrice 'zklidní' ostraha---/Svitavy středisko kulturních sluižeb./
Seznam organizací zapojených do veřejné služby - 2. část
Svitavy
25. 6. 2012 11:25
Dobrý den,
i Středisko Kulturních Služeb Města Svitavy je zapojeno do výkonu VS.
-Vybrali jsme z veřejné služby jednoho člověka, který dohlíží na pořádek. Je ve spojení s městskou policií. Kdyby nastaly nějaké problémy, zavolá jim,“ uvedl Petr Mohr, ředitel svitavských kulturních služeb. Odpoledne od čtrnácti do osmnácti hodin prochází budovu, kontroluje všechna zákoutí a toalety.-

http://svitavsky.denik.cz/zpravy_region/bezdomovce-ve-fabrice-zklidni-ostraha-20120420.html
 
Ta lidská obětavost...vyjít vstříc
Diskuse
ifka))
25. 6. 2012 11:56
Ředitelka centra Lenka Šeflová prozradila, že by chtěla vyjít vstříc třem nezaměstnaným. „Pod dohledem pracovnice dojdou nakoupit, do lékárny a uklidí,“ vyjmenovala.
http://www.denik.cz/ekonomika/jsem-nezamestnany-ale-zadarmo-pracovat-nebudu-20120420.html
---------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
to je absurdum,
hodná paní chce vyjít vstříc 3 uchazečům o zaměstnání, tak jim následně nenabídne zaměstnání nýbrž pracflek bez finančního ohodnocení za vykonanou práci, bez možnosti řádné prac. smlouvy, bez možnosti zápočtu do důchodu, bez možnosti v případě pracovní neschopnosti čerpat dávky na to určené...
Prostě takových vstřícných lidí , ted´ najednou v republice je až až.
Místo vytvoření prac. místa, třeba i na půluvazku, což hodně maminek preferuje, tak raději pod falešnou obětavostí vyjdeme vstříc občanům hledajícím zaměstnaní. Ano,práci jim dáme, ale nikoliv plat.Vždyt´ hledají práci...Takže asi by se měl definovat jinak UOZ a to jako uchazeč o zaměstnání za finanční ohodnocení a ne jenom uchazeč o zaměstnání.Takhle je to asi pro obce a subjekty a technické služby zavádející a vysvětlují si to špatně)))
Takže Vážená p. ředitelko vytvořte pracovní místo pro uklizečku, nebo sanitářku, byt´ i na půluvazku a pak teprve vypustite do mědii, že chcete vyjít vstříc nezaměstnaným!!!! A jestli hledáte dobrovolníky bez platu, tak tohle asi motivaci pro občana hledajícího zaměstnání nebude.
Soucit skresluje.

Honza
25. 6. 2012 12:39
Zdravim - dneska jsem podepsal smlouvu Verejne prace a nastup mam 9 cervence. Neberu zadnou davku jenom stat plati ZP. Proto jsem se rozhodl po precteni tohoto FORA (dekuju za nej) ze 4 cervence se dobrovolne odhlasim na vlastni pisemnou zadost a nedejboze na dotazy dominy s rakoskou uvedu rodinne duvody alias osobni duvody ++ do 8 dnu pujdu ohlaseni na pojistovnu.Potom se znovu prihlasim na UP 29 srpna.
Mam dotaz muzu to takhle udelat a vsechno bude probihat v pohode? Zdravotní pojisteni bude teda stale placeno statem cervenec a srpen?
Predem diky vsem Honza
Horší než být v podmínce: Drábkův systém docházky nezaměstnaných
Diskuse
ABC
25. 6. 2012 12:57
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Horsi-nez-byt-v-podmince-Drabkuv-system-dochazky-nezamestnanych-237234
------------------------------------------------------------------------------------------
A co teprve VS?
Re: Horší než být v podmínce: Drábkův systém docházky nezaměstnaných
Diskuse
projekt
25. 6. 2012 13:05
Dobrý den,
nezaměstnané a nezajimavý projekt, žadatel si dal za cíl mimo jiné jasně definovanovat pozitivní dopady))))/samosřejmě VS))/ jak na cílové skupiny i širokou veřejnost.
Od EU na projekt asi schosnil částku 2 657 293,00 Kč a více zde
http://www.esfcr.cz/projekty/verejna-sluzba-startem-k-zamestnani
Osobní dojem mám, že tyto prokjety jsou jenom nato, aby se EU dojila a výsledek pro UOZ je nulový. A taky však se enem něco dělá...Takže o výkonu VS se ví i v EU, není kam si ztěžovat.
Re: VP
Poradna
petra
25. 6. 2012 13:13
dobrý den Honzo,
neumím Vám odpovědět na Váš dotaz, ale hned mám na Vás jinou otázku-byl jste na lékařské prohlídce nebo jak tady bylo párkrát zveřejněno, již se od nich upustilo a pouze se podepíšete a hotovo???
!!!
Re: Re: Horší než být v podmínce: Drábkův systém docházky nezaměstnaných
Diskuse
ABC
25. 6. 2012 17:34
Dobrý den,
budete asi překvapen, ale o tomto projektu v této podobě se v Bruselu neví! Úředníci Drábka totiž záměrně předhazují dotační komisi úplně jiné znění, než to, co schvaluje vláda v zákoně o VS (HN). Je to stejné, jako výroční zpráva o práci a pracovních podmínkách v ČR - samé účelové lži!
Odhlášení z ÚP
Diskuse
Karin
25. 6. 2012 18:39
Dobrý den,
mám podepsanou smlouvu na VS od 2.7. do konce roku. Na směnu mám jít v úterý 3.7. (to ve smlouvě nemám, je to jen ústně dohodnuté). Mám se odhlásit z ÚP ještě tento týden? A pokud bych se odhlásila v pondělí 2.7. zaplatili by za mě za červenec ZP? A kdy se můžu na ÚP zase přihlásit?
Zdravotní pojisteni bude teda stale placeno statem
Poradna
Radek
25. 6. 2012 20:20
Mělo by být:
http://www.vzp.cz/platci/informace/povinnosti-platcu-metodika/2-6-osoba-bez-zdanitelnych-prijmu-obzp

Hned v prvním odstavci se jasně píše, že člověk musí být v kategorii OBZP celý kalendářní měsíc, aby pro něj platily povinnosti z toho plynoucí, tedy hrazení pojištění.
Případně si to ještě ověřte u své ZP, stejně tam musíte jít.
Re: Odhlášení z ÚP
Diskuse
Radek
25. 6. 2012 20:58
Když se odhlásíte 2.7. a na konci srpna zase na ÚP přihlásíte, po celou tuto dobu bude plátcem pojištění stát.
Viz zákon o zdravotním pojištění - § 5 písm. c)
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/vzp/cast2.aspx

Vzhledem k tomu, jak často se tu zákony mění a tento příspěvek může někdo číst i později, doporučuji, aby si každý u své pojišťovny ještě ověřil, že to tak je.
Úřady práce rozšiřují služby, kromě zaměstnání pomohou s hledáním partnera
Diskuse
ivka
26. 6. 2012 13:09
Nechápu)))
Vedle zprostředkování zaměstnání, výplaty státních podpor, výplaty státních příspěvků, výplaty sociálních dávek a vedení části agendy obcí s rozšířenou působností budou nově poskytovat i seznamovací služby v oblasti partnerských vztahů. Majitelé soukromých seznamek bijí na poplach.
zdroj
http://www.infobaden.cz/2012/05/09/urady-prace-rozsiruji-sluzby-krome-zamestnani-pomohou-s-hledanim-partnera/
Re: VP
Poradna
Zdenka
26. 6. 2012 15:20
Ano je to tak,červenec Vám platí UP a pokud se v srpnu opět přihlásíte,tak taky platí UP.V případě,že by jste se rozhodl pro OBZP,je Vaší povinností si zaplatit 8/9 zdr.poj. 1080,-,ale to Vám řeknou na pojištovně,až se půjdete nahlásit.
Re: Donez
Diskuse
ifka))
26. 6. 2012 16:02
Dobrý den,
hodná paní za přepážkou s uchazečem o zaměstnaní
nemá moc práce,to je asi tak vše. Nebo snad Vám to pomohlo při hledání práce? A Česká pošta?? Asi opravdu nestojíte o práci, když si myslíte, že chození na poštu má smysl při hledání zaměstnání. A Česká pošta na tom pouze vydělává. Za každé přihlášení uchazeče o zaměstnání 45 kč.
Ke konci roku 2011 bylo systému DONEZ zařazeno cca 27 tisíc uchazečů a počet transakcí překračoval 45 tisíc týdně!!!!

Přijdte se pochválit až si budete obnovovat pracovní návyky při výkonu VS a pochlubte se pak, jaký má veřejná služba přínos,když za ní třeba nedostanete ani korunu/v případě nepobírání dávek/ a ještě utratíte svoje peníze ,někdy i za autobus a nějakou svačinu a budete škemrat na ÚP at´Vám někdo proplatí alespon cestu na výkon VS.
Přeju Vám hezký den a bez iluzí)))
Re: Re: Donez
Diskuse
sarka
26. 6. 2012 19:04
Taková hlupačka snad nestojí za reakci,nechte ji ať si ten DONEZ hezky užije a hned nato, by mohla nastoupit na VS.
Re: Donez
Diskuse
Mam
27. 6. 2012 08:37
Tak mě skončilo lítání na poštu,pro mě to bylo hrozně deprimující,cítila jsem se při hlášení, jak kdybych byla největší vyvrhel. Zatím mě VS nedali,to bych se na čas musela odhlásit. Kdyby byla práce,tak by vše tohle odpadlo. Ale kdo může za to,že průmysl krachl? U nás bylo 5 textilek a všechny zavřeli. Co žen tam pracovalo.
 
vendula
27. 6. 2012 11:22
Jsem vedená na ÚP mám dohodu o provedení činnosti (alespoň nějaký přijem), teď běhám na poštu,(jak dochodím poštu jsem se chtěla odhlásit ,ale na ÚP mě předběhla ) bylo mi dáno potvrzení k lékaři (nechala jsem si už potvrdit)na VS. Prý pokud se odlásím bude to se sankcí mají na to právo, nebo poraďte jak dál postupovat? Dále chci poprosit máte někdo nějakou předlohu na odhlášení na vlastní žádost?
evidence na ÚP je DOBROVOLNÁ!!
Poradna
ukončení evidence na ÚP
27. 6. 2012 12:17
Dobrý den, okopčím to sem, už to tady jednou bylo, takže:
Nejjednoduchší způsob je napsat na papír:

Úřad práce
Kontaktní místo ....(místo,kde jsem evidován)...

ŽÁDOST O UKONČENÍ VEDENÍ V EVIDENCI

Žádám o ukončení vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání ke dni doručení této žádosti.
Jméno,příjmení
adresa
Doručeno ...(datum,kdy osobně doručím).... podpis žadatele
-------------------------------------------------------------------------------
evidence na ÚP je DOBROVOLNÁ!!
Můžete si kdykoliv odhlásit, ALE BEZ UDÁNÍ DŮVODU-jak se jenom zmíníte, že je to kvůli výkonu VS, nebo DOnezu, tak jede sankční vyřazení, ale máte ze zákona právo neuvádět důvod, a sankční vyřazení v tom případě nemůže být.Nepoužívejte termín, že chcete vyřadit z evidence ÚP-to závádí.
Uvádejte : Ukončení evidence na ÚP.
Re: Odhlášení z ÚP
Poradna
ukončení evidence na ÚP
27. 6. 2012 12:18
Asi si chce paní zprostředkovatelka na ÚP zahrát na detektiva a bude Vás tlačit k důvodu, nedejte se, nemá na to právo!
zrušeny povinné lékařské prohlídky před nástupem na veřejnou službu
Diskuse
VS-zdravotní prohlídka
27. 6. 2012 13:00

!!!!!!!!!!!!!!!!!
Od 8.6.2012 byly zrušeny povinné lékařské prohlídky před nástupem na veřejnou službu. Úřad práce může bez vstupní lékařské prohlídky zařadit uchazeče na veřejnou službu na základě prohlášení v Žádosti o zprostředkování zaměstnání, kde prohlásí, že je bez zdravotního omezení. Jeho zdravotní stav ověří ještě jednou před nástupem na veřejnou službu. Pokud uchazeč neuvede zdravotní omezení, může ho zprostředkovatelka na veřejnou službu zařadit. Pokud uchazeč uvede zdravotní omezení, musí tuto skutečnost doložit.
zdroj MPSV
Re: Zdravotní prohlídka
Poradna
ifka))
27. 6. 2012 13:01
Tak už to možně je....
Od 8.6.2012 byly zrušeny povinné lékařské prohlídky před nástupem na veřejnou službu. Úřad práce může bez vstupní lékařské prohlídky zařadit uchazeče na veřejnou službu na základě prohlášení v Žádosti o zprostředkování zaměstnání, kde prohlásí, že je bez zdravotního omezení. Jeho zdravotní stav ověří ještě jednou před nástupem na veřejnou službu. Pokud uchazeč neuvede zdravotní omezení, může ho zprostředkovatelka na veřejnou službu zařadit. Pokud uchazeč uvede zdravotní omezení, musí tuto skutečnost doložit.
zdroj MPSV
Re: Re: Re: Zdravotní prohlídka
Poradna
david
27. 6. 2012 13:33
Ja uz mam verejnou sluzbu za sebou a na zadne prohlidce sem nebyl, jen sem musel podepsat, ze netajim svuj zdravotni stav, kterej mi nijak nebrani ji vykonavat
donez
Poradna
kralek
27. 6. 2012 14:12
Dnes jsem dostal první návštěvu na české poště,mám ještě starou smlouvu o dohodě o provedení práce do 4000 kč z roku 2010,když jsem toto oznámil svému zaměstnavateli,že budu mít koloidní návštěvy na poště, chce mě vyhodit,že mě pouštět nikam nebude,na úp tato má argumentace nikoho nezajímá.Výsledek bude -já bez peněz,práci neseženu,budu muset na soc.-co s tím dělat ? Mají právo mě posílat na kontroly na poště,když pracuji ?V globálu bude teda platit stát-Drábkovy ůspory .
Re: donez
Poradna
DOnez
27. 6. 2012 15:33
Do systému DONEZ není zařazen uchazeč o zaměstnání, který:
- vykonává veřejnou službu
- je ve II. a III. stupni invalidity
- pečuje o osobu blízkou od II.stupně invalidity
- je zařazen do rekvalifikace
- je zařazen do projektu ESF
- je zařazen do poradenských aktivit
- patří do kategorie těhotné/kojící/matky do 9 měsíce
další skutečnosti bránící zařazení jsou:
- Nemoc
- Pracovní neschopnost
- Ošetřování člena rodiny
- Obtížná dopravní dostupnost
--------------------
Dobrý den,
můžou Vás zařadit do systému DOnez i při práci na dohodu, jako omluvenku to ÚP nebere. Je to celé na ....
Re: Donez
Diskuse
JanQ
27. 6. 2012 17:46
Doporučuji na tyto zcela zjevně psychopatické provokace nereagovat, autorům obvykle o nic jiného nejde.
Re: evidence na ÚP je DOBROVOLNÁ!!
Poradna
Zdenka
27. 6. 2012 22:12
Přesně tak,podala jsem to ve stejném znění a na PODATELNU,takže žádné dotazy u úřednice proč?!Dostala jsem razítko a hotovo :-)
Veřejná služba
Diskuse
dia
28. 6. 2012 12:15
Už měsíc chodím do archívu na 4 hodiny denně, mám to na 3 měsíce, nevíte, po jak dlouhý době po skončení téhle práce mi můžou dát zase něco? Mám toho plný zuby.
help!
Diskuse
nezaměstnaný ve výkonu nucených prací
28. 6. 2012 12:23
Zdravím, víte co se mi dneska přihodilo? Chodím na ty nucené práce, které tak hezky pojmenovali Veřejná služba. Mám to 5xtýdně po 4 hodinách!! Takže shánění práce je dost obtížné. Byl jsem ale pozván do města na pracovní pohovor, tak jsem se z VS omluvil. Jenže mi po pohovoru řekli, že mi razítko, že jsem se pohovoru zúčastnil nedají. Tak jsem musel jít k doktoru a nechat si na dnešek napsat neschopnost. Nevím, co bych udělal příště. VS mám do konce září, ale když neseženu práci v létě, tak na podzim a zimu se nechynu vůbec. Tak čtu tady příspěvky, a chci se zeptat. Řekněme, že se příští týden, řekněme ve středu půjdu z evidence z osobních důvodů odhlásit. Je možné se pak přihlásit opět, řekněme za týden či dva? Beru příspěvek na živobytí, 3410,-Kč. To bych pak musel po novém zaevidování žádat zase. Vyhnul bych se ale VS na další 2 měsíce. DONEZ by mi nevadil, jezdil bych do města, kam se stejně jezdim ptát po práci. Takhle tu práci neseženu. Jsem z vesnice, tady práce není, to se musí člověk jezdit prát do města. A to díky VS nestíhám. Poradí mi někdo?